اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی:

سینماهای آذربایجان غربی رتبه 20 کشوری را داراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در زمینه فعالیت سینما‌ها در کشور رتبه بیستم را به خود اختصاص داده است.

سینماهای آذربایجان غربی رتبه 20 کشوری را داراست

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: امسال بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بحث خانه سینما یک شور و نشاط جدید در بین هنرمندان سینما ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همزمان با روز سینما بازگشایی خانه سینما به صورت نمادین در سطح کشور انجام شد.

کریمی تصریح کرد: بدون شک درایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر سازمان سینمای کشور دکتر ایوبی کارساز بوده و نتیجه بسیار خوبی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: امید است این اقدام مبارک ختم به خیر شود و نتیجه خوبی برای صنعت سینمای کشور داشته باشد.

کریمی ابراز داشت: یکی از بحث‌هایی سینمایی که خانه سینما باید به آن پرداخت کند بحث سینماهای استان‌ها است که در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه هر چند در آذربایجان غربی سه سینما با وضعیت نامطلوب فعالیت می‌کنند، یادآور شد: آذربایجان غربی رتبه بیستم را در زمینه فعالیت سینما در کشور دارا بوده که شاید از بیشتر استان‌ها وضعیت آذربایجان غربی بدتر نباشد و در وسط جدول قرار گیرد.

کریمی افزود: با این حال وضعیت سینماهای آذربایجان غربی راضی‌کننده نیست و در وضعیت بدی به سر می‌برد.

وی اذعان داشت: بسیاری از سینماهای آذربایجان غربی تعطیل بوده و برخی نیز در دست بخش خصوصی است که متاسفانه بخش خصوصی به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به تغییر کاربری سینماها کرده‌ و ضوابط و مقررات را بر هم زده‌اند.

کریمی با بیان اینکه بخش خصوصی متعهد شده در قبال تغییر کاربری سینما، سینمای جدید بسازد، یادآور شد: این در حالی است که بخش خصوصی از جمله در پیرانشهر به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی ادامه داد: سینماهای دولتی نیز از جمله در بوکان، سردشت و سایر شهرستان‌ها که وضعیت مطلوب ندارند، تعطیل هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: لذا می‌طلبد با بازگشایی خانه سینما و به بهانه روز صنعت سینما و با مدیریت جدید در عرصه سینمایی کشور شاهد سر و سامان پیدا کردن سینما در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: براساس رویکرد جدید و باز شدن در حوزه سینمای کشور بدون شک ایده‌های جدید وزارتخانه‌ها، فیلم‌نامه‌های جدید و عرصه جدیدی که ایجاد شده این عرصه را رقابتی خواهد کرد و شاهد تولید فیلم‌های با محتوا و با کیفیت خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: بدون شک سیاست‌های جدید وزارتخانه‌ها نیز تاثیر مثبتی در عرصه سینما خواهد داشت.

انتهای پیام/61005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول