اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

دید مردم نسبت به وقف واقعی نیست/ فرهنگ‏‌سازی وقف در سمنان فعال‏تر شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: متأسفانه امروز دید مردم نسبت به وقف واقعی نیست و از این رو، فرهنگ‏‌سازی وقف در سمنان باید فعال‏تر شود.

دید مردم نسبت به وقف واقعی نیست/ فرهنگ‏‌سازی وقف در سمنان فعال‏تر شود

حجت‏‌الاسلام عبدالله واحدی در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان در اتاق جلسات شهدای خبرگزاری فارس اظهار کرد: اکثریت مردم استان سمنان آن‏طور که باید و شاید با فرهنگ وقف و کارکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان آشنا نیستند و دید مردم نسبت به وقف واقعی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه در جلسات مختلف و هنگامی که مطالب شفاف‏‌سازی می‏‌شود، بیشتر مردم به این امر پسندیده نظر مثبتی دارند، افزود: این روحیه باید با حضور رسانه‏‌ها در جامعه ترویج شود.

واحدی افزود: ایجاد موقوفات جدید در استان سمنان مهم‏ترین اصلی است که باید به آن توجه داشت.

توسعه همکاری‏های اوقاف و خبرگزاری فارس سمنان در حوزه آموزش

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین ادامه داد: در حوزه آموزش، اداره کل اوقاف استان سمنان آماده همکاری با خبرگزاری فارس این استان است.

وی تصریح کرد: این آموزش‌‏ها هم می‏‌تواند در بدنه مجموعه روابط عمومی اداره کل و ادارات شهرستان‏ها و هم بین مردم و در زمینه فرهنگ‏‌سازی وقف مورد نظر قرار گیرد.

واحدی اضافه کرد: فرهنگ‏‌سازی وقف باید در استان سمنان فعال‏‌تر شود و در این بین، باید از ظرفیت‏‌های رسانه‌‏ها به ویژه خبرگزاری فارس به صورت مناسب بهره گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خواستار فعال شدن گروهی برای انجام کار در حوزه تبلیغات رسانه‏‌ای و فرهنگ‏‌سازی وقف در استان سمنان شد.

لزوم استفاده از نظرات مشورتی خبرنگاران فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: باید برای تهیه حتی تیزرهای تبلیغاتی از نظرات مشورتی خبرنگاران فارس استفاده و خوراک علمی و محتوای مناسبی در طول سال تدوین شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: خروجی فعالیت‏ها که عمدتاً با صرف وقت بسیار و هزینه‏‌های بیت‏‌المال انجام می‏‌شود، باید مشخص باشد و امیدواریم باشیم پس از انجام هر فعالیتی، شماری از مردم دیدشان نسبت به وقف تغییر یافته و نگرش جدیدی در این حوزه ایجاد شده است.

واحدی با بیان اینکه گاهی اوقاف نکاتی مطرح می‏‌شود که بسیار دقیق، ظریف و کارشناسانه است، خواستار بهره‏‌گیری از نظرات افراد صاحب فکر و اندیشه و به خصوص رسانه‌‏ها در حوزه اوقاف و امور خیریه شد.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول