اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه میلاد امام هشتم

فضای قروه از عطر حرم رضوی آکنده می‌شود

فرماندار قروه گفت: کاروان رضوی حامل بیرق حرم مطهر امام رضا(ع)، در آستانه میلاد امام هشتم وارد شهرستان قروه می‌شود.

فضای قروه از عطر حرم رضوی آکنده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی قروه گفت: در یک برنامه‌ریزی منسجم، امسال برای دومین سال پرچم متبرک حرم مطهر رضوی با همراهی جمعی از خادمین حرم مطهر، به استان کردستان می‌آید.

محمدرسول شیخی‌زاده گفت: این کاروان دوشنبه هفته آینده و در آستانه سالروز میلاد امام رضا(ع) وارد شهرستان قروه خواهد شد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای استقبال از این کاروان اظهار داشت: بر این اساس، مراسم استقبال از کاروان رضوی ساعت 10 صبح روز دوشنبه در میدان شورای قروه اجرا می‌شود و مراسم اصلی در مسجد جامع قروه برگزار خواهد شد.

فرماندار قروه افزود: کاروان حامل این پرچم متبرک برای طلب شفای بیماران و حاجات زندانیان نیازمند، در بیمارستان شهید بهشتی و زندان مرکزی قروه نیز حضور خواهد یافت.

شیخی‌زاده با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد فاصله میان مسلمانان و باورها و اعتقادات دینی، گفت: این‌گونه حرکت‌های فرهنگی در عصر حاضر ارزش و اهمیت به‌سزایی در راستای تعمیق ارزش‌های دینی دارد.

وی افزود: تمامی تلاش‌های دشمن در اهانت به مقدسات دینی و علم کردن برخی فرقه‌های انحرافی تکفیری، تنها برای این است که مسلمانان را از دو عنصر هدایتی قرآن و اهل بیت (ع) که پیامبر اسلام در میان امت خود به ودیعه نهاد، دور کند.

شیخی‌زاده افزود: همه مسلمانان واقعی اعم از شیعه و سنی در هر جای دنیا، ارادت خاصی به درگاه خاندان نبوت دارند و دشمنان با این کارهای مذموم خود، راه به جایی نمی‌برند چرا که نور هدایت ائمه اطهار در تمامی دنیا مشعشع است.

وی با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع) و خواهر گرانقدرشان حضرت معصومه(س) گفت: این دو امام همام مایه خیر و برکت برای ایران اسلامی که ام‌القرای جهان اسلام است به شمار می‌روند که تمسک به این بزرگان، عامل هدایت در هر زمان و مکانی است.

به گفته فرماندار قروه، شناخت آن بزرگواران و آشنایى با سیره و شـیـوه زنـدگـانـى آنـان هـدایـت یـافـتـن و در مـسـیـر درستى قرار گرفتن را ممکن خواهد سـاخـت.

وی شناختن الگوهاى معنوی انسانى و شناساندن آنها به دیگران را زمینه‌ساز ایجاد محیطى آرام و عـارى از فـسـق و فـسـاد و تحقق وعده‌هاى الهى در ایجاد جامعه امن اسلامى و برقرارى عدالت اجتماعی اعلام کرد.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول