اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره بهزیستی قروه:

طرح مراقبت در منزل در قروه اجرایی می‌شود

رییس اداره بهزیستی قروه گفت: طرح مراقبت در منزل ویژه معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان، برای اولین بار در استان در شهرستان قروه اجرایی می‌شود.

طرح مراقبت در منزل در قروه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین رسولی ظهر امروز  در نشست انجمن دفاع از حقوق معلولان شهرستان با فرماندار با بیان اینکه طرح مراقبت در منزل ویژه معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان، برای اولین بار در استان در شهرستان قروه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در نیمه دوم سال جاری در شهرستان‌های قروه و سنندج به صورت پایلوت اجرا می‌شود، که طی آن مراقبین خانگی به منزل معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان مراجعه و مراقبت های لازم را ارائه می‌دهند.

 رییس اداره بهزیستی قروه افزود: مراقبین خانگی در واقع کسانی هستند که از سوی سازمان بهزیستی به منازل معلولان برای کمک به خانواده‌ آنها در هنگام مراقبت از معلول معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به چگونگی اجرای این طرح اشاره و اظهار داشت: علاوه بر این مراقبین خانگی مسائل مربوط به نگهداری و مراقبت از معلول را به خانواده‌ها نیز آموزش داده و حتی روند درمان معلولان را پیگیری می‌کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: بعد از آموزش‌های لازم توسط مراقبین از نحوه مراقبت صحیح از معلول در منزل، درواقع معلولان توسط اعضای خانواده مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح مراقبین خانگی، علاوه بر این که معلول در کنار خانواده‌اش تحت درمان قرار می‌گیرد، هزینه‌های ایاب و ذهاب برای جابه‌جایی نیز کاهش می‌یابد و در وقت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که دارای معلولان شدید جسمی هستند، در اولویت اجرای این طرح قرار دارند افزود: در این زمینه خانواده‌های معلولان نیز باید در این طرح مشارکت و آموزش‌های لازم را برای درمان و مراقبت از معلول در منزل کسب کنند.

رسولی هزینه‌های اجرای این طرح را نسبت به جابه‌جایی معلول از خانه تا سازمان بهزیستی کمتراعلام کرد و افزود: طرح مراقبین خانگی موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها شده به طوری که میزان هزینه برای مراقبت و درمان معلولان به یک سوم کاهش می دهد.

رییس بهزیستی قروه به تعداد معلولانی که زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند اشاره و اعلام کرد: در فاز نخست تعداد معلولان زیرپوشش که از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند بیش از 20 نفراست.

رسولی ارائه خدمات تخصصی خارج از منزل در صورت نیاز، و تحویل داور و خدمات توانبخشی و لوازم بهداشتی را از دیگر برنامهای پیش بینی شده در این طرح برشمرد و گفت: در حال حاضر طرح مراقبت در منزل در 10 استان کشور اجرایی شده است.

وی گفت: نگهداری و مراقبت از معلولان در منزل کار چندان آسانی نیست، زیرا در هر حال برای نگهداری از معلولان جسمی، خانواده‌ها باید آموزش‌های لازم را در زمینه نحوه رفتار و مراقبت از آن‌ها دیده باشند تا گرفتار مشکلات و مسائلی در این زمینه نشوند.

رسولی گفت: در حال حاضر 385 خانوار مستمری بگیر با جمعیتی بالغ بر 630 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که 10 درصد این جمعیت یعنی حدود60 نفر، باید زیرپوشش طرح مراقبت در منزل قرار گیرند.

انتهای پیام/79009/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول