اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور و آسیب‌شناس خانواده مطرح کرد

بحران‌های پیش روی نوجوانان

یک مشاور ارشد خانواده انواع بحران‌ها در دوره نوجوانی را برشمرد و نقش خانواده‌ها در این خصوص را مهم ارزیابی کرد.

بحران‌های پیش روی نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین همایش سبک زندگی به مناسب آغاز جشن‌های دهه کرامت به همت سپاه ناحیه تاکستان و با حضور بانوان تاکستانی در سالن امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

حمید حبشی در این همایش الگوهای دینی برای فرزند‌پروری را برشمرد و استقلال در تصمیم‌گیری‌ها و فراهم‌سازی شناخت‌ برای فرزندان را از مهمترین روش‌های تربیتی برشمرد.

کارشناس و مشاور ارشد تربیت خانواده افزود: پیروی از مد، استقلال در جامعه، نیاز به جلوه‌گری، تحصیل، آموختن مهارت‌های زندگی، لذت بردن از زندگی تیمی و گروهی نیز جزو رایج‌ترین مسائل مطرح شده در دوره جوانی است که البته در پاره‌ای اوقات احساس ناامنی و سرکوب از سوی والدین را نیز در پی دارد.

حبشی عنوان کرد: بر اساس قاعده طبیعی هنگامی که انسان وارد یک مقطع مهم شده و از دوران نوزادی به سوی کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی و کهنسالی رشد پیدا می‌کند دچار تغییر و تحولات جسمانی شده و دوره نوجوانی در این میان به عنوان دوره برزخ و التهاب نام گرفته است که باید والدین و نوجوانان این مهم را خود درک کنند.

وی با بیان اینکه رشد انسان‌ها از بدو تولد با استعداد‌های ذاتی همراه بود و هیچ فردی از آغاز بدون نعمات خداوندی متولد نمی‌شود، ابراز داشت: بر اساس روایتی از پیامبر تحولات انسان در دوران نوجوانی بسیار فراتر از بزرگسالی است و انحرافات عمده نیز در این دوره متوجه نوجوان و جوان می‌شود.

مشاور ارشد خانواده راه‌های نفوذ انحراف در دوره نوجوانی را برشمرد و افزود: والدین، مربیان و محیط در صورت انجام ناصحیح وظایف خویش و برخورد نامناسب جزو عوامل اصلی انحراف در دوره نوجوانی محسوب می‌شوند و برخلاف افکار دیگر دسترسی به رسانه‌ها نه تنها ابزار انحراف بلکه عواملی برای ارتقای روحی و معنوی محسوب می‌شود.

حبشی با بیان اینکه نوجوانی دوره ارتعاش بوده و در صورت نبود «ارتعاش» هویت نوجوان شکل نمی‌گیرد، ابراز داشت: البته والدین باید تحرکات افت و خیز نوجوانان را در این سنین مدیریت کنند چراکه شناخت دوره پرالتهاب نوجوانی بسیار سخت بوده و والدین باید ضمن شناخت راه‌های مقابله با انحرافات زمینه بروز خلاقیت‌ها را مهیا کنند.

وی بحران‌های دوران نوجوانی را برشمرد و افزود: بحران هویت به عنوان مهم‌ترین بحران در دوره نوجوانی مطرح است و علت به کار‌گیری لفظ بحران به جای مسئله نیز در این است که «مسئله» همواره با بحث و بررسی و طی انجام پروسه قابل حل است اما بحران را باید مدیریت کرد؛ در شرایط بحران نوجوان نیازمند درک و شناخت دیگری است و بیان چراها نیز از این سنین آغاز شده که نیازمند کسب هویت است.

انتهای پیام/77005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول