اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل سیاسی گلستان:

ارتقای آگاهی و بصیرت لازمه حرفه خبرنگاری است

یک کارشناس مسائل سیاسی گلستان با تاکید بر اینکه لازمه فعالیت رسانه‎ای اشراف بر تحولات سیاسی و اجتماعی است، گفت: یکی از نیازهای اساسی در حرفه خبرنگاری ارتقای آگاهی و بصیرت است.

ارتقای آگاهی و بصیرت لازمه حرفه خبرنگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا بهمن‎نژاد عصر امروز در دومین جلسه آموزش خبرنگاران گلستان در گرگان اظهار داشت: اگر خبرنگاران با جریانات فکری، فرهنگی، سیاسی و ایدئولوژی گذشته و فعلی تاریخ ایران آشنا شوند بهتر می‎توانند در عرصه رسانه قلم‎فرسایی کنند و قدرت قلم را در انعکاس اخبار و رویدادها نشان دهند.

وی به ضرورت‎های جریان‎شناسی سیاسی اشاره و تصریح کرد: آشنایی با جریانات فعال و اثرگذار در تاریخ معاصر کشور، بهره‎گیری از تجربیات پیشینیان و گذشتگان، ارتقای بصیرت و دانش سیاسی و اجتماعی از ملزومات موفقیت فعالان رسانه‎ای است.

لازمه اثرگذاری مطبوعات در شناخت مسائل پیرامونی است

این کارشناس مسائل سیاسی گلستان با بیان اینکه لازمه اثرگذاری مطبوعات در شناخت مسائل پیرامونی است، ابراز داشت: جریان‎شناسی به مطبوعات امکان انتخاب درست را می‎دهد و در تحولات اجتماعی نظیر انتخابات و در سایر صحنه‎ها مسیر درست را نشان می‎دهد.

بهمن‎نژاد با بیان اینکه جریان‎شناسی فراتر از احزاب و گروه‎های سیاسی است، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی جریان‎شناسی برخورداری از عقبه اجتماعی و ارتباط با بدنه اجتماع است.

وی به پنج جریان فکری اثرگذار در دوره معاصر ایران اشاره کرد و افزود: جریان مذهبی ـ اسلامی، جریان روشنفکری، جریان ملی‎گرایی، جریان چپ‎گرایی، جریان التقاطی یا جریان‎های دوگانه به عنوان مهمترین جریان‎ها و جناح‎های سیاسی و فکری ایران در دوره معاصر هستند.

ریشه مشکلات به خاطر فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات اسلامی است

این کارشناس مسائل سیاسی گلستان با بیان اینکه جریان مذهبی ـ اسلامی در تاریخ ایران به عنوان اثرگذارترین و ماندگارترین جریان‎های سیاسی قلمداد می‎شود، یادآور شد: حاکمان گذشته ایران با وجود اینکه در رفتارهای‎شان با دین ضدیت داشتند اما جرأت خط بطلان کشیدن بر دین و اسلام را نداشتند.

بهمن‎نژاد ادامه داد: جریان مذهبی ـ اسلامی همیشه به رهبری عالمان دینی بوده است که مبنای آن محوریت‎بخشی به دین و اصالت دادن به ارزش‎ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزه‎ها و معارف دینی می‎تواند تمام نیازهای بشر را پاسخگو باشد، بیان داشت: ریشه عقب‌ماندگی و مشکلات در جوامع به خاطر فاصله گرفتن مسلمانان از احکام و دستورات اسلامی است.

دین عامل وحدت است

این کارشناس مسائل سیاسی گلستان ادامه داد: پرچمداری جریان مذهبی ـ اسلامی اکنون به دست مقام معظم رهبری است که بسیاری از کشورها با تکیه بر این جریان و اعتقاد به توانایی دین در رفع مشکلات زیر چتر اسلام گرد آمدند.

بهمن‎نژاد گفت: دین عامل وحدت است و همانند چتری قومیت‎ها، نژادها و افراد مختلفی را زیر مجموعه خودش قرار می‎دهد.

وی با بیان اینکه اتفاق 88 تلاش جدی غرب با کمک جریان‎ها و عوامل داخلی برای براندازی نظام و کنار زدن ولایت بود، اظهار داشت: شناخت جریان‎ها در تحولات سیاسی کمک می‎کند تا در شناخت حق از باطل راه درست را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/83001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول