اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت تکریم امامزادگان

امامزاده عبدالله (ع) گرگان گلباران شد

به مناسبت «روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان» ضریح امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حضور مسئولان استانی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

امامزاده عبدالله (ع) گرگان گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بعدازظهر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: تکریم بقاع متبرکه و امامزادگان اقدام شایسته‎ای بود که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید که به همین منظور پنجم ذی‎القعده به عنوان روز ملی تکریم امامزادگان در تقویم کشور جای گرفت.

حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد با بیان اینکه بقاع متبرکه به عنوان اماکن بهشتی محسوب می‎شوند، تصریح کرد: آرامش رهاورد و توشه‎ای است که زائران دلخسته در حرم امامزادگان کسب فیض می‎کنند.

وی افزود: در این زندگی ماشینی که تکنولوژی و امکانات رو به توسعه و پیشرفت است؛ به جای اینکه به آرامش برسیم این وسایل زمینه آسایش انسان را به همراه آورده است؛ چنانکه زندگی ماشینی و تکنولوژی به جای آنکه آرامش‎محور باشند آسایش‎محور هستند.

آرامش و قلب مطمئنه گمشده بشر امروز است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه آرامش و قلب مطمئنه گمشده بشر امروز است، خاطرنشان کرد: امامزادگان بستری مناسب برای رسیدن به آرامش هستند و خادمانی که در بخش‎های فرهنگی و عمرانی تلاش می‎کنند به فیوضات معنوی نائل خواهند شد.

سلیمانی‎فرد با تأکید بر اینکه مودت به اهل بیت (ع) و خاندان عصمت و طهارت، مزد رسالت است، خاطرنشان کرد: کسانی که در راه امامزادگان تلاش می‎کنند مودت فی‎القربی دارند.

وی، یکی از کرامت‎های شیعه را برخورداری از قبور و مزار امامزادگان دانست و افزود: نباید از زیارت امامزادگان غافل شویم و خود را از این مهم محروم کنیم.

برنامه‎های فرهنگی مورد توجه مسئولان باشد/ گلستان برخوردار از 120 بقعه متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه از نظر ظاهری و توجهات معنوی برای مردم موثر واقع شوند، گفت: اجرای برنامه‎های فرهنگی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و امامزادگان به کانون نشر فرهنگ اسلامی تبدیل شوند.

سلیمانی‎فرد با اشاره به اینکه گلستان از 120 بقعه متبرکه برخوردار است، بیان داشت: تعداد 60 بقعه در مرکز گلستان واقع شده است و تمام امامزادگان به کارگاه‎های عمرانی تبدیل شده‎اند، در این راستا گرچه اعتبارات دولتی دچار مشکل بود اما در سال گذشته و شش ماهه دوم امسال حجم فعالیت‎های عمرانی بیش از دو برابر نسبت به سنوات گذشته افزایش یافت.

وی از آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی، قرآنی میقات‎الرضا در روستای روشن‎آباد خبر داد و گفت: این مجتمع فردا در امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده فضل‎الله (ع) روشن‌آباد کلنگ‎زنی می‎شود.

سلیمانی‎فرد اظهار داشت: مساحت مجتمع فرهنگی، قرآنی میقات‎الرضا در روشن‎آباد 600 مترمربع است که تلاش خواهیم کرد تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

زمینه خدمات‎دهی مناسب به زائران فراهم شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه باید زمینه خدمات‎دهی مناسب به زائران فراهم شود، تصریح کرد: امامزادگان بسترهای مناسب فرهنگی و معنوی به شمار می‎روند و مردم با مراجعه به آنها می‎توانند خود را در مقابل بسیاری از ناهنجاری‎ها و آسیب‎های اجتماعی مصون کنند.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه برنامه‎های فرهنگی در طول سال انجام می‎شود، خاطرنشان کرد: زائران باید از بستر برنامه‎های فرهنگی راه کمال بجویند و در مسیر سعادت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت جشن عید تا عید است، یادآور شد: این ایام روز تکریم امامزادگان است لذا باید به اندازه ظرفیت خویش ره توشه معنوی از سایه‌سار خاندان عصمت و طهارت برای خود جمع کنیم.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول