اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در تبریز:

نحوه مدیریت اقتصادی تنها ملاک ارزیابی دولت‌ها نیست / دولت باید به دنبال گسترش دین باشد

امام جمعه مشهد گفت: شاخص و معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت‌ها و جریان‌های سیاسی در نظام جمهوری اسلامی میزان توجه آنها به ارزش‌های دینی و دفع منکرات از جامعه است.

نحوه مدیریت اقتصادی تنها ملاک ارزیابی دولت‌ها نیست / دولت باید به دنبال گسترش دین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در آیین سی و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی در مسجد مقبره تبریز اظهار داشت: شاخص و ارزیابی‌ دولت‌ها و جریان‌های سیاسی در سایه مدیریت و توسعه دین، ارزش‌ها، آرمان‌های دینی و دفع منکرات دینی از جامعه است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در این نظام الهی، جمهوری اسلامی ایران و هر جریان سیاسی بر مسند قدرت باشد و یا مجلس شورای اسلامی با هر ترکیب و شکل و شمایلی ایجاد شود باید در قالب حدود الهی قرار گرفته و از آن عدول نکند و قالب اجرایی آن رعایت حلال و حرام باشد.

وی با بیان اینکه چنین شاخصی برای همه دولت‌ها جاری و ساری بوده است، گفت: هرچند مدیریت سیاسی و اقتصادی برای کشور لازم است تا مردم را از تنگناهای اقتصادی و معیشتی نجات دهد، اما این تنها ملاک ارزیابی دولت‌ها نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی محور اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران را قالب‌سازی برای اجرایی شدن آرمان‌ها و اهداف اسلام، قرآن و احکام الهی در زندگی اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: چرا دنیا این همه با ایران می‌جنگد و آمریکا روز به روز در لجن و نفرت مردم دنیا فرو می‌رود به خاطر گسترش اسلام است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: بر همین اساس و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز پرچم اسلام و تشیع در نقاط مختلف جهان برافراشته شده و در هر گوشه این کره خاکی شعار مرگ بر آمریکا طنین‌انداز است.

وی با بیان اینکه محور اصلی نظام قالب‌سازی بر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و قرآن است اظهار داشت: ملاک و معیار اصلی ارزیابی دولت‌ها این است که در راستای توسعه و گسترش دین، حلال و حرام الهی و جلوگیری از منکرات دین تلاش کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برای تداوم نظام جمهوری اسلامی در مقابله با همه عوامل مزدور و شیطان بزرگ و جریان‌های استکبار با همه سرمایه‌هایمان همچون شهید آیت‌الله مدنی ایستاده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنی غرب با نظام جمهوری اسلامی به خاطر این بود که این انقلاب به اسلام وابسته است و توانسته است قرآن و اسلام را در دنیا تسری دهد و معادله سیاسی دنیا را برهم زند، به همین دلیل دشمنان با مردم این کشور به مقابله پرداختند.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی امروز موجب شده‌اند سنگرهای ما از جنوب کشور به 100 متری مرز رژیم صهیونیستی برود.

امام جمعه مشهد گفت: بر همین اساس و به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس امروز پرچم اسلام و تشیع در نقاط مختلف جهان برافراشته شده و هر گوشه این کره خاکی شعار مرگ بر آمریکا طنین‌انداز است.

آیت‌الله علم‌الهدی اذعان داشت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به عنوان یک الگو برای جوانان ما مطرح بوده و باید با راهکارهای مناسب این فرهنگ غنی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است به جوانان ما منتقل شود و این فرهنگ برای همیشه در جامعه ما جاودانه بماند.

برپایه این گزارش، آیت‌الله سیداسدالله مدنی در سال 1293شمسی در آذرشهر متولد شد و پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی در این شهر برای فراگیری علوم اسلامی و دروس مقدماتی حوزه به شهر قم عزیمت کرد. وی در حوزه علمیه قم در مجالس درس آیات عظام حجت کوه‌کمری، سیدمحمدتقی خوانساری و امام خمینی (ره) حاضر شد و به اخذ درجه اجتهاد از آیات حوزه علمیه این شهر نایل آمد. شهید مدنی در سال 1331شمسی، جهت بهره‌مندی از فیوضات بارگاه ملکوتی و تکمیل معارف به نجف اشرف مهاجرت کرد و یک سال بعد در این شهر با قیام آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی در حرکت‌های انقلابی وی همگام شد. وی پس از برگشت از سفر حج تمتع و عزیمت به نجف اشرف در سال 1332 شمسی در حوزه‌های درس آیات عظام سیدمحسن حکیم، سیدابوالحسن اصفهانی، سید عبدالهادی شیرازی و سیدابوالقاسم خویی حضور یافت و تدریس برخی درس‌های حوزه نجف اشرف را به دستور و اجازه آیت‌الله‌العظمی سیدمحسن حکیم طباطبایی به عهده گرفت.

دومین شهید محراب از سال 1341 به مدت یک دهه در همدان اقامت کرد و خدمات ارزشمندی را در این شهر از خود به یادگار گذاشت. وی در فاصله سال‌های 1351 تا 1354 بنا به درخواست اهالی خرم‌آباد مدتی در این شهر اقامت کرد و با تشکیل جلسات درس به بحث و مباحثه در حوزه علمیه این شهر پرداخت.

شهید آیت‌الله مدنی در پاییز 1357 براساس دعوت آیت‌الله سیدحسن انگجی و آیت‌الله قاضی طباطبایی به تبریز آمد و جهت تقویت موقعیت جناح انقلاب و خط امام در کنار اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی در این شهر اقامت کرد.

آیت‌الله سیداسدالله مدنی سرانجام پس از 68 سال زندگی پرافتخار، هدفمند، مبارزه، فداکاری و تهذیب نفس در ظهر روز جمعه، بیستم شهریورماه 1360 در محل نماز جمعه در اثر انفجار نارنجک توسط کوردلان شب‌پرست در خون سرخ شهادت غلتید.

انتهای پیام/60002/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول