اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

بازنگری در طرح بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد

طراح بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد از بازنگری در طرح این بوستان برای تأمین امکانات موردنیاز گردشگران خبر داد.

بازنگری در طرح بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد

اسفندیار تیمورتاشلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه طراحی و ساماندهی فضاهای این بوستان یک دهه قبل انجام و به اجرا درآمد، اظهار کرد: اکنون به واسطه حضور گردشگران بی‌شمار در این بوستان، نیازمند ایجاد فضاهای متناسب با مهمانان هستیم.

وی جایگاه این بوستان به خاطر برخورداری از برخی شرایط و موقعیت در کشور را ممتاز خواند و افزود: بر همین اساس تلاش می‌شود تا با احصاء نیازها در قالب مطالعات طرح توسعه گردشگری بش‌قارداش، موضوع به مدیران شهرداری ارائه شود.

به گفته تیمورتاشلو، اخیراً پرسشنامه‌ای برای نظرسنجی از گردشگرانی که در این بوستان اقامت داشته، توسط مهندسان مشاور تدوین که برخی پرسش‌ها در مورد امکانات موردنیاز در آن طرح شده است.

وی پرسش در مورد تعداد دفعات حضور گردشگران، فصل بازدید از این بوستان و نوع احساس در قالب سوالات چهار گزینه‌ای را برشمرد و افزود: همچنین در این پرسشنامه در مورد وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه‌های کیوسک اطلاعات، تابلوهای اطلاع رسانی، مراکز عرضه سوغات بجنورد، مساجد، توقفگاه‌های موقت، سرویس‌های بهداشتی، مراکز بهداشتی و سرگرمی، مبلمان، روشنایی و امنیت از میهمانان نظرخواهی شده است.

طراح بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد، وضعیت دسترسی به این بوستان به لحاظ ترافیک، جهت‌یابی، وضعیت آسفالت، سیمای جاده، دسترسی به حمل و نقل عمومی را از دیگر پرسش‌ها از زائران و مسافران برشمرد و گفت: همچنین در مورد مراکز پذیرایی اعم از رستوران و بوفه و مراکز اورژانس و کمک‌های اولیه در این بوستان از آنان پرسش شده است.

وی اظهار کرد: طی روزهای گذشته صدها مورد از این پرسشنامه‌ها در اختیار گردشگران گذاشته شده تا پس از تکمیل تمام فرم‌ها، نتیجه‌ها جمع‌بندی و این موضوع در مطالعات توسعه آتی مجموعه گردشگری بش‌قارداش لحاظ شود.

به گزارش فارس، بوستان ملی بش‌قارداش در پنج کیلومتری جنوب بجنورد قرار دارد.

بش‌قارداش که در زبان ترکی خراسانی به معنی پنج برادر بوده یکی از جاذبه‌های مهم طبیعی و گردشگری بجنورد شمال شرق کشور است.

این اثر همچنین در تاریخ 11 دی 1380 با شمارهٔ ثبت 4575 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/63002/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول