اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

هجمه علیه مقاومت اصولی در منطقه هدف دشمن در سوریه است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: آنچه که امروز در سوریه می‌گذرد تنها یک اقدام علیه ملت و دولت سوریه نیست، بلکه یک هجمه علیه مقاومت اصولی در منطقه است.

هجمه علیه مقاومت اصولی در منطقه هدف دشمن در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادر مقدسی پیش‌ازظهر امروز در نشست هفتگی حزب موتلفه در اراک اظهار داشت: سوریه در حوزه عربی تنها کشور منطقه است که در کنار مواضع بر حق جمهوری اسلامی ایستاده است.

وی تصریح کرد: آمریکا و برخی شیوخ مرتجع عرب بیش از دو سال است مشتی تروریست تبهکار را بر ملت سوریه تحمیل کرده‌اند، آنها بی‌رحمانه مردم سوریه را سر می‌برند، خانه‌هایشان را آتش می‌زنند و بی‌محابا به گلوله می‌بندند و در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای حمله نظامی به سوریه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، گفت: یکی از دلایل تصمیم حمله به سوریه، تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود و این در حالی است که خود آمریکا متوجه شده‌ که در صورت اقدام نظامی علیه دمشق، امنیت صهیونیست‌ها با خطر جدی مواجه خواهد شد.

مقدسی افزود: عربستان و قطر، آمریکا را برای حمله نظامی به سوریه تحت فشار قرار داده‌اند، آمریکا در صورتی که از اقدام نظامی علیه سوریه منصرف شود، اعتبارش را زیر سؤال خواهد برد و در صورتی که دست به اقدام نظامی بزند موفق به خروج از بحران نخواهد شد، چرا که در صورت حمله نظامی، آمریکا پایان دهنده جنگ نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی و شهید محراب آیت‌الله مدنی بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر قوای مقننه و مجریه در شرایط فعلی تاکید کرد و اظهار داشت: تنها در صورتی می‌توان به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یافت و برنامه پنجم توسعه کشور را محقق کرد که هماهنگی کامل میان قوای سه گانه، به ویژه مقننه و مجریه وجود داشته باشد.

مقدسی در ادامه با اشاره به استقرار دولت یازدهم و ضرورت بهره‌گیری دولت جدید از تجربیات دولت‌های گذشته ابراز داشت: دولتی که با عنوان تدبیر و امید و عقلانیت و اعتدال معرفی شده باید از تجربیات دولت‌های گذشته حداکثر استفاده را ببرد تا خطاهای قبلی تکرار نشود.

وی در ادامه یادآور شد: نباید اجازه داد سرنوشت اعتدال به سرنوشت اصلاحات دچار شود و اینگونه نباشد که هر نوع افراط و تفریطی که در زمان حاکمیت اصلاحات دیدیم مجددا در زمان حاکمیت شعار اعتدال ببینیم.

مقدسی با اشاره به عزل و نصب‌های افراطی در وزارت علوم افزود: با توجه به در پیش بودن اول مهر ماه باید همگان به آرام بودن فضای دانشجویی و دانشگاهی کمک کنند، ایجاد التهاب سم مهلکی برای فضاهای علمی کشور است و مسئولان باید به این نکته دقت کنند که در ابتدای سال تحصیلی اقداماتی مانند تغییر روسای دانشگاه‌ها که امکان ایجاد التهاب در فضای دانشگاهی را دارد، دنبال نکنند.

انتهای پیام/87001/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول