اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

ارتقای شاخص‌های امنیتی در استان فارس

استاندار فارس گفت: شاخص‌های امنیتی در استان نسبت به سال‌های گذشته 40 درصد بهبود یافته است.

ارتقای شاخص‌های امنیتی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این استان با تاکید بر توجه به مقوله ازدواج و تسهیل این مسئله برای جوانان، اظهار کرد: فراهم کردن شرایط ساده برای ازدواج موجب می‌شود بسیاری از معضلات اجتماعی رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این‌که برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه جوانان باید کمی و کیفی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با بررسی عملکرد سالانه این استان در حوزه جوانان، نسبت به رفع نواقص و اصلاح برنامه‌ها برای اجرا در سال‌های آینده اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که استان فارس در مسیر ترانزیت مواد مخدر در کشور قرار دارد، افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر، این استان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده و برنامه‌های قابل توجهی برای نجات معتادان با رویکردهای آموزشی و ترک اعتیاد اجرا شده است.

استاندار فارس، آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و دانشگاهی را از جمله دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان و ازدواج برشمرد و افزود: آموزش احکام و مسائل ویژه جوانان در آموزش و پرورش به خصوص در مقطع متوسطه و همچنین در سایر مراکز آموزشی می‌تواند تاثیر خوبی در رفع بسیاری از معضلات جوانان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: مساجد، مراکز دینی و نماز جمعه نیز از جمله بسترهایی هستند که باید احکام دینی در زمینه مسائل جوانان با روش‌های هنرمندانه به آنان آموزش داده شود.

صادق عابدین با اشاره به این‌که شاخص‌های امنیتی در استان فارس 40 درصد نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: وضعیت این استان در زمینه احساس امنیت نیز با دو سال گذشته قابل مقایسه نیست و در این زمینه باید از تمام نهادهای انتظامی، امنیتی و اجتماعی قدردانی کنیم.

وی با انتقاد از انتشار اخبار مجعول در زمینه اختلاس در استان فارس و تخریب چهره خدمتگزاران دولت، افزود: عمده مطالبی که در رسانه‌ها به عنوان اختلاس منتشر شده، مربوط به تخلفات بخش خصوصی است و اگر در بخش‌های دولتی افرادی مرتکب تخلفات اقتصادی شوند، به شدت با آنان برخورد می‌شود.

استاندار فارس با تاکید بر این‌که نباید با انتشار اخبار نامناسب احساس امنیت در جامعه را خدشه‌دار کرد، ادامه داد: احساس امنیت در رشد روابط اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و گسترش برنامه‌های فرهنگی نیز موجب توسعه احساس امنیت در جامعه می‌شود.

صادق عابدین همچنین با گرامیداشت دهه کرامت، آن را فرصت مناسبی برای قدردانی از خاندان پیامبر (ص) برشمرد و گفت: کشور ما با این خاندان به عزت رسیده است و شهرهای مشهور شیراز و قم بیش از دیگر مناطق کشور، متنعم به این نعمت هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این‌که افتخار عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) امر ساده‌ای نیست و تمام دستگاه‌های مسئول باید برای حفظ این عنوان تلاش کنند، گفت: امیدواریم با توسعه شرایط فیزیکی و فرهنگی شیراز مانند گذشته عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در این شهر بدرخشد.

انتهای پیام/2448/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول