اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

آمریکایی‌ها در باتلاق جنایات خود گیر کرده‌اند / امروز شورای امنیت دیگر مخالف آمریکا شده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکا در باتلاقی از جنایت خویش فرو رفته است.

آمریکایی‌ها در باتلاق جنایات خود گیر کرده‌اند / امروز شورای امنیت دیگر مخالف آمریکا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز بعد از مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در نشست تخصصی ائمه جماعات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های غرب کشور در محل دانشگاه لرستان حاضر شد و به جنایت آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا در باتلاقی از جنایات خویش فرو رفته است و پایگاه اجتماعی آنان به شدت تضعیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همان آمریکایی که تا دیروز به قول خود با شجاعت وارد عراق شد، امروز برای توطئه دیگر در سوریه با مشکلاتی روبرو است و کشورهای اروپایی در مقابله آن موضع می‌گیرند و جسارت این تعرض را ندارد؛ با اینکه امروز منافع آمریکا از سوریه در عراق و افغانستان بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات کشور سوریه تصریح کرد: آمریکایی‌ها ابداً حوادثی که در سوریه اتفاق افتاد را پیش‌بینی نمی‌‌کردند، در غیر این صورت وارد این بازی نمی‌شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند که دولت سوریه از چنین اقتدار و ماندگاری‌ برخوردار باشد و امروز می‌بینیم که به شرایطی رسیدند که بسیاری از تروریست‌ها زمین‌گیر شده‌اند و دولت سوریه به ثبات بیشتری دست پیدا کرده است.

ابوترابی‌فرد ابراز داشت:‌ امروز شورای امنیت نه تنها در کنار آمریکا نیست، بلکه مخالف حمله به سوریه است و بسیاری از متحدین اروپایی آمریکا نیز در مقابل این کشور قرار دارند و با این حال کشورهای بزرگ آسیایی همچون روسیه و چین نیز دارای مواضع سخت و استواری در مقابل آمریکا هستند، در چین شرایطی به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها دو راه در پیش دارند، اینکه یا باید تسلیم شوند و یا اینکه اقدام دیگری را برای تضعیف دولت مرکزی در سوریه انجام بدهند.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار نهادهای فرهنگی در کشور تجمیع نهادهای فرهنگی را به صلاح ندانست و گفت: اگر امروز در قلب جهان اسلام مقاومت شکل گرفته است، این مقاومت دستاورد حوزه علمیه قم است، چراکه سید حسن نصرالله دانش‌آموخته دین در این حوزه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر کشور مصر، تصریح کرد: دانشگاه الأزهر در جریان اتفاقات و حوادث تلخی که در کشور مصر روی داد، نتوانست نقش موثر و درستی را ایفا کند.

ابوترابی‌فرد متذکر شد: فقها و علمای شیعه، وقتی شاهد ظلم و ستم در جامعه باشند، علیه آن قیام می کنند، اما علمای دانشگاه الازهر مصر، توجهی به ظلم و ستمی که در این کشور به مردم شد، نداشتند.

*نمایندگان درباره سکانداری وزارت علوم نگرانند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ عاملی که منجر به شکست اصولگرایان شد، تعداد نامزدهایشان بود و همین امر منجر شد که در این انتخابات از رقیب عقب بمانند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در خصوص سکانداری وزارت علوم نگرانند و دغدغه دارند؛ با این حال معتقدم یک سکاندار وزارت علوم باید در جهت توسعه فرهنگی و رشد ارزش‌های انقلابی گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه آرای اصولگرایان در انتخابات اختلاف چندانی با رقیب یعنی روحانی نداشت، افزود:‌ عاملی که منجر به شکست اصولگرایان شد، تعداد نامزدهای اصولگرا بود و همین امر منجر شد که در این انتخابات از رقیب که از انسجام کامل برخوردار بودند، عقب بمانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ‌البته مردم به یک عالم دینی که نماد روحانیت است، رأی داده‌اند و طبق فرموده رهبر انقلاب رئیس جمهور چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب همواره در بطن نظام بوده‌ است.

انتهای پیام/2304/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول