اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت توجه به سلامت زن به عنوان ستون نگهدارنده خانواده

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت توجه به سلامت زنان به عنوان ستون‌های نگهدارنده خانواده تأکید کرد.

ضرورت توجه به سلامت زن به عنوان ستون نگهدارنده خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلامت زنان که در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت زن در جامعه مانند اهمیت آب برای بشریت است، لذا توجه به سلامت زنان بسیار مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: ارتقا و بهبود سلامت زنان ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد، بنابراین توجه به بحث سلامت زنان از نکات مهمی است که همواره باید با دقت تمام به آن پرداخته شود.

جلال‌زاده برای تداوم توجه به حوزه سلامت زنان، بر تشکیل دبیرخانه دائمی سلامت زنان در استان تأکید کرد و افزود: مباحث مربوط به سلامت زنان از عقب‌ افتادگی تاریخی برخوردار است، به طوری که بخش عمده‌ای از بی‌توجهی‌های مشاهده شده به حوزه زنان بر اثر جهل و بخش دیگر آن از سهل‌ انگاری مسئولان ناشی شده است.

وی در این ارتباط به حرکت مثبت استان در پرداختن به بحث سلامت زنان، به ویژه زنان کم‌توان مالی اشاره کرد و افزود: از سال 89 غربالگری سلامت زنان در استان آغاز شد و به دنبال آن یک هزار نفر از زنان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان در ارتباط با برخی بیماری‌های خاص غربال شدند که با توجه به رسیدن به نتایج رضایت بخش، این اقدام در سال‌های بعد نیز تکرار شد و می‌توان آن را گامی مثبت در ارتقای سلامت زنان استان دانست.

جلال‌زاده زن را ستون نگهدارنده خانواده اعلام کرد و افزود: پرداختن به جنبه‌های مختلف روحی و روانی سلامتی این قشر می‌تواند در کنار توجه به سلامت جسمانی آن، جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌های دیگر بیمه کند.

استاندار آذربایجان غربی در این میان بر توجه مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین فرد جامعه در حاکمیت، با توجه به گستردگی دغدغه‌های فکری و مسئولیتی ایشان به موضوع زن و سلامت آن اشاره کرد و آن را افتخاری بزرگ برای ایرانیان دانست و افزود: ایشان با هدف زیرپوشش قرار دادن زنان آبستن و بیمار مناطق محروم، فرمان تأسیس بنیاد برکت را صادر کردند و به این ترتیب اکنون سلامت تعداد زیادی از زنان جامعه با حمایت این بنیاد تأمین می‌شود.

جلال‌زاده از آمادگی استانداری آذربایجان غربی برای استفاده از ماحصل این همایش در برنامه‌ریزی‌های بعدی استانی خبر داد و افزود: امید می‌‌رود با همفکری و هم‌اندیشی اساتید و محققان داخلی و خارجی نتایج خوبی از این همایش حاصل شود و این همایش سرآغاز حرکتی استوار در مسیر ارتقای سلامت روحی و جسمی زنان باشد.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول