اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سابق شهربابک:

مجتمع مس هیچ‌ حق آلایندگی به شهربابک‌ پرداخت نمی‌کند

شهردار سابق شهربابک گفت: برخلاف گفته‌ها مجتمع مس شهربابک هیچگونه آلایندگی به این شهرستان ‌پرداخت نمی‌کند.

مجتمع مس هیچ‌ حق آلایندگی به شهربابک‌ پرداخت نمی‌کند

حسن امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک در مورد جذب اعتبارات اظهار داشت: ‌برای مشخص شدن بودجه دو موضوع پیش‌بینی بودجه و مقداری که ا‌ز بودجه اختصاص پیدا می‌کند، وجود دارد که در سال 86 بودجه پیش‌بینی شده 2 میلیارد تومان بوده، اما مجموع بودجه تخصیص یافته سه میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: این افزایش تخصیص به دلیل وصول‌ مطالبات شهرداری از سال‌های قبل بوده ‌و در سال 92 نیز بودجه پیش‌بینی شده بیش از 13 میلیارد تومان است.

شهردار سابق شهربابک عنوان کرد: بیشتر افزایش بودجه از منابع دریافت عوارض‌های منطقه‌ای و بخشی هم از دریافت حق آلایندگی و قانون مالیات بر ارزش افزوده است، هر چند‌ حق آلایندگی و قانون مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شرکت‌ها نیز کامل وصول نمی‌شود‌.

امینی ابراز داشت: هر چند برخی می‌گویند کارخانه ذوب خاتون‌آباد حق آلایندگی پرداخت می‌کند، اما عملا این چنین نیست‌ و مجتمع مس شهربابک هیچ‌گونه آلایندگی پرداخت نمی‌کند.

وی همچنین در مورد هزینه ‌بودجه شهرداری گفت: 40 درصد از بودجه‌ شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود ‌و 69 ‌درصد باقیمانده نیز در بخش‌های عمرانی هزینه می‌شود، اما ‌افزایش تورم در چند سال گذشته ‌مشکلات فراوانی را ‌بر ما تحمیل کرده است ‌به طوری که نرخ هر تن قیر در سال 84 ‌به مبلغ 8 هزار تومان به یک‌میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

شهردار سابق شهربابک متذکر شد: معابر جدید ‌احداث شده طبق طرح تفضیلی بوده ‌که احداث دو خیابان موازی با خیابان امام یکی از شمال و یکی در جنوب خیابان امام است که‌ روند تملک املاک با کندی پیش می‌رود تا جایی که فقط 30 درصد تملک شده است.

امینی خاطر نشان کرد: همچنین خیابان امام به خیابان 17 شهریور 70 درصد پیشرفت داشته است، همچنین طرح بازسازی کانال قنات‌ها و شک که با انجام این طرح می‌توان خیابانی موازی با خیابان ولی‌عصر احداث کرد که این طرح نیز 40 درصد پیشرفت داشته است‌.

وی در زمینه اقدامات انجام شده پس از لغو مزایده فروش زمین واقع در بلوار جمهوری‌ که قرار بود، توسط خیران، بیمارستان احداث شود، گفت: این زمین در 30 سال پیش به شخصی برای احداث بیمارستان واگذار و در قرارداد ذکر شده در صورت ساخته نشدن بیمارستان، مالکیت زمین به شهرداری باز گردد.‌

شهردار سابق شهربابک اذعان داشت: با توجه به‌ اینکه مردم تعهد دادند، طی مدت شش ماه ساخت‌ و ساز در آنجا آغاز شود، شهرداری از فروش زمین ‌خود‌داری کرد، اما این زمین غیر از املاک شهرداری است و شهرداری از مردم و برای مردم است و مطمئن باشند اگر کاری صورت می‌گیرد به نفع مردم است‌.

امینی افزود: با توجه اینکه در شهربابک در مسیر توسعه برنامه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد درآمدهای پایدار‌ و جدید اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط شهرداری در شهرستان انجام شده است که می‌توان‌ به آغاز ساخت مجتمع اداری که اقدامات اولیه برای ساخت مجتمع اداری انجام شده و همچنین ساخت ترمینال مسافربری‌ که سرمایه‌گذار آن مشخص شده، اشاره کرد.

وی تأکید کرد: بخشی از برنامه‌های شهرداری خدماتی و کوتاه مدت هستند که حتی یک روز هم نمی‌توان آنها را تعطیل کرد، اما برخی از کارها مثل اصلاح و توسعه معابر نیاز به زمان دارند و طبق بودجه هر ساله نسبت به تملک املاکی که در مسیر معابر بودند، انجام می‌شود‌. 

شهردار سابق شهربابک در مورد بوستان ولایت که چند‌ سال است در وضعیت نابسامانی قرار دارد، ابراز داشت: برای احداث این بوستان با یک پیمانکار قرارداد بسته شد، اما پیمانکار کار خود را به درستی انجام نداد و قرار‌داد آن فسخ شد، بعد از آن با یک پیمانکار دیگر قرارداد بسته شد، اما ‌باز هم کاری انجام نشده‌ و این در صورتی است که پارک طراحی شده و آماده اجرا است، اما اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/80023/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول