اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

لزوم توجه شهرداری‌ها به مشارکت عمومی در توسعه کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها نمی‌توانند فقط از طریق دریافت عوارض در کلان‌شهرها به یک درآمد پایدار دست یابند بنابراین باید به دنبال جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های عمومی و مردمی باشند.

لزوم توجه شهرداری‌ها به مشارکت عمومی در توسعه کلان‌شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر خجسته ظهر امروز با اشاره به این‌که شهرداری‌ها به دنبال کسب منابع درآمدی پایدار و کاهش وابستگی خود به فروش تراکم هستند، گفت: یکی از بهترین راهکارها جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها است.

وی تصریح کرد: در مشهد مناطق مختلفی وجود دارد که دارای قابلیت‌های منحصر بفرد و مطلوبی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در زمینه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، احداث مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز تجاری و نوسازی بافت‌های فرسوده هستند که علاوه بر اشتغالزایی برای مردم آن منطقه، تاثیر زیادی در ایجاد درآمد‌های پایدار برای مدیریت شهری نیز خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم کردن زمینه مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: براین اساس ایجاد معاونت اقتصادی شهرداری مشهد می‌تواند گامی در راستای افزایش سرمایه‌گذار خصوصی در این شهر ارزیابی شود.

خجسته تاکید کرد: به عنوان مثال این معاونت می‌تواند با کاهش بروکراسی اداری فرآیند جذب سرمایه‌گذاری را بییشتر کرده و شرایط لازم برای افزایش تمایل سرمایه‌گذاری در مشهد را فراهم کند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول