اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا:

دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا دانشگاه صنعتی می‌شود

رئیس دانشکده فنی‌‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا از تبدیل این دانشکده به دانشگاه صنعتی خبر داد.

دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا دانشگاه صنعتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهرداد خصوصی عصر امروز در نخستین نشست خبری با رسانه‌های مجازی و مکتوب این شهرستان، اظهار کرد: رسانه اهرم تأثیرگذار جامعه و بهترین ابزار برای انتقال اخبار و رویدادها است.

وی افزود: موفقیت در انعکاس عملکردهای مدیران و مسئولان در گرو تعامل آنها با اصحاب رسانه‌ها است.

رئیس دانشکده فنی ‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی این دانشکده، تصریح کرد: دانشکده فنی ‌ـ مهندسی صومعه‌سرا از بین مراکز هم‌ردیف خود دارای بیشترین تعداد رشته‌های تحصیلی است.

به گفته وی، دانشکده مذکور دارای 9 رشته در مقطع کاردانی و پنج رشته کارشناسی است.

خصوصی، رشته‌های برق الکترونیک، برق انتقال و توزیع، عمران، معماری، حسابداری، صنایع چوبی و هنرهای چوبی و رایانه در مقطع کاردانی و مهندسی‌های برق، عمران، معماری، صنایع چوب و حسابداری در مقطع کارشناسی را از جمله رشته‌های کنونی دانشکده فنی‌ـ مهندسی صومعه‌سرا برشمرد.

*تبدیل دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا به دانشگاه صنعتی

وی با تصریح بر اینکه دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا از سه سال پیش تاکنون در زمره مراکز زیر مجموعه وزارت علوم و تحقیقات قرار گرفته است، متذکر شد: این دانشکده طبق رویکردها و اهداف دانشکده در مسیر جدیدی گام بر می‌دارد.

رئیس دانشکده فنی‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا با اشاره به اهداف پیش روی این مرکز فنی آکادمیک، افزود: تبدیل دانشکده فنی ‌ـ مهندسی به دانشگاه صنعتی میرزا کوچک صومعه‌سرا یکی از این اهداف مهم است.

خصوصی، گفت: سقف زمانی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد و در حال رایزنی هستیم.

*تحصیل 2 هزار دانشجو تا بهمن امسال در دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا /جذب 80 درصد دانشجویان در بازار کار

وی از تحصیل بالغ بر یک‌هزار و 600 نفر دانشجو در دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: تا بهمن امسال این تعداد به 2 هزار نفر دانشجو ارتقا می‌یابند.

رئیس دانشکده فنی ‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا، میزان فارغ‌التحصیلان این دانشکده از بدو فعالیت تا کنون را بالغ بر 7 هزار نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به جذب بهتر و بیشتر دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های فنی‌ ـ مهندسی سراسر کشور، یادآور شد: آمار اشتغال دانشجویان این دانشکده‌ به لحاظ تخصص و آموزش بسیار بالا است.

خصوصی گفت: از مجموع فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا اکنون بالغ بر 80 درصد جذب بازار کار شده و مشغول به کار هستند.

وی به امکانات دانشکده مذکور برای ایجاد محیط مناسب آموزش مهارتی و فنی دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: دانشکده مشکل جدی امکانات یا کمبود ابزار در کارگاه‌های مهارتی ندارد.

رئیس دانشکده فنی‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا اظهار کرد: این دانشکده با مشکل مدرک‌گرایی مواجه نیست و مراکز علمی و آموزشی هر شهر بازوان اجتماعی و اقتصادی اهل آن منطقه به شمار می‌روند.

وی، نبود فضای ورزشی مناسب و کمبود تاکسی‌های منتهی به دانشکده برای رفت و آمد دانشجویان را از مشکلات محوری دانشکده فنی‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا ذکر کرد.

*دانشکده فنی‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا مقام دوم حوزه فرهنگی کشور را کسب کرد

خصوصی به اهمیت حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به عنوان مروجان مهم فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: دانشکده فنی‌ـ مهندسی صومعه‌سرا علاوه بر آموزش علوم و فنون در راستای تغذیه فرهنگی دانشجویان نیز گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: امسال دانشکده فنی‌ـ مهندسی صومعه‌سرا رتبه دوم فعالیت‌های فرهنگی مراکز دانشگاهی کشور را کسب کرده است.

این مسئول، برپایی مراسم اعتکاف دانشجویی، مراسم ایام فاطمیه (س)، حضور دانشجویان در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی و فعالیت بسیج دانشجویی را از برجسته‌ترین مشخصه‌های کسب مقام دومی دانشکده فنی‌ـ‌مهندسی صومعه‌سرا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشکده فنی ‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا، تصریح کرد: این دانشکده دارای یک خوابگاه داخلی با 200 نفر ظرفیت دانشجویی است.

رئیس دانشکده فنی‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا به‌زودی از راه‌اندازی خوابگاه جدید این دانشکده با ظرفیت 80 نفر دانشجو در داخل این شهر خبر داد.

*برپایی نمایشگاه صنایع چوبی دانشکده فنی‌ ـ مهندسی صومعه‌سرا

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای برپایی نمایشگاهی از دستاوردها هنری و سازه‌های چوبی دانشجویان دانشکده فنی -مهندسی هستیم، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در قالب عرضه و فروش صنایع چوبی دانشجویان دانشکده فنی‌ ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا راه‌اندازی می‌شود.

به گفته خصوصی، نمایشگاه مذکور در کمتر از شش ماه آینده در صومعه‌سرا گشایش می‌یابد.

رئیس دانشکده فنی ‌ـ مهندسی میرزا کوچک صومعه‌سرا در پایان یادآور شد: به‌زودی رشته صنایع چوب در مقطع کارشناسی ارشد با حضور استادی برجسته در این دانشکده تدریس می‌شود.

انتهای پیام/84003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول