اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان محقق شد

آغاز عملیات خط کشی 1500 کیلومتر از راه‌های غرب هرمزگان

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز عملیات خط کشی راه‌های غرب این استان خبر داد.

آغاز عملیات خط کشی 1500 کیلومتر از راه‌های غرب هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهران رازمند صبح امروز در نشستی پیرامون آخرین وضعیت راه‌های استان، با بیان اینکه در اجرای این عملیات یک هزار و 500 کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی خط کشی می‌شوند، افزود: برای انجام این عملیات اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر خط کشی محورهای شهرستان پارسیان آغاز شده که پس از اتمام آن جاده شهرستان‌های بستک، لنگه، خمیر و قشم در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر ایمنی و ترافیک اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اهمیت بالای خط کشی جاده‌ها گفت: وجود خط کشی ضریب ایمنی و دید در شب را تا حد بسیار بالایی افزایش می‌دهد، از سوی دیگر باعث هدایت رانندگان در مسیر خود و نظم ترافیکی خواهد شد.

رازمند همچنین از رانندگان خواست به هنگام اجرای عملیات خط کشی محورها به توصیه راهداران و ماموران پلیس راه توجه کرده و سعی کنند از روی خط کشی‌های تازه انجام شده عبور نکنند.

شهرستان‌هایی همانند بندرلنگه، بندرخمیر، بستک و پارسیان از جمله شهرستان‌های غربی هرمزگان محسوب می‌شوند.

اغلب راه‌های این شهرستان‌ها به دلیل ساحلی، بندری بودن و یا منتهی شدن به ساحل از اهمیت بالایی در امر و بعد تجارت و جابجایی مسافر برخوردار شده است.

همچنین محوری ساحل غربی هرمزگان به دلیل وجود مناطق تجاری و صنعتی مهمی همانند عسلویه و بندرعباس در دو سو بیش از پیش نیاز به توسعه دارد.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در راستای تعریض محور غربی هرمزگان (از بندرعباس به سمت پارسیان و عسلویه) به مشخصات بزرگراه طراحی را در دست اجرا دارد، که تاکنون بخش‌هایی از این بزرگراه به ویژه در بین شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر به زیر بار ترافیک رفته است.

علاوه بر این امر وجود بندرگاه‌های تجاری لنگه و جوادالائمه پارسیان و پشتیبانی این بنادر از بخش صادرات و واردات استان‌ فارس و استان‌های مرکزی سبب شده است، راه‌های منتهی به شهرستان‌های پارسیان و بندرلنگه از شمال نیز مورد توجه باشد.

به دلیل شرایط خاص و گرم و مرطوب هرمزگان، نگه‌داری راه‌ها و امور راهداری در این استان از سایر استان‌ها هزینه بالاتری دارد که در این بین خط‌کشی‌ جاده از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/88001/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول