اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف رودسر:

زیرسایه خورشید روش ماندگار فرهنگ رضوی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر گفت: برپایی جشن‌های زیرسایه خورشید بهترین روش ماندگاری و نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه است.

زیرسایه خورشید روش ماندگار فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام رسول علیخانی صبح امروز در ستاد ششمین جشن‏های زیرسایه خورشید برپایی جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور کاروان خدام رضوی در سطح شهرستان‌ها را در ترویج فرهنگ رضوی موثر دانست.

وی اظهار کرد:حضور خدام امام رضا (ع) در مناطق مختلف موجب تحول فرهنگی مدنظر در جامعه اسلامی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عمل کردن به فرهنگ رضوی و برپایی جشن‌های زیرسایه خورشید بهترین روش ماندگاری و نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه است، افزود: استمرار این حرکت نیازمند توجه جدی به فرهنگ رضوی و عمل به آن از طرف خواص جامعه است.

به گفته وی، مشکلات فرهنگی جامعه زمانی برطرف می‌شود که مردم در رفتار خواص جامعه به ویژه مسئولان تضاد رفتاری نبینند.

علیخانی، با بیان راهکارهای ترویج فرهنگ رضوی، گفت: وجود تضاد در سخن و عملکرد مسئولان، جوانان را با مشکل مواجه می‌کند و فرهنگ و سیره امام رضا (ع) در بحث سبک زندگی اینگونه باید در صدا و سیما، مطبوعات و جلسات فرهنگی و هنری تبلیغ ‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های ما با معرفی فرهنگ رضوی جوانان را جذب ولایت کنند تا حرکات و سیره امام رضا (ع) تداعی شود.

رئیس اداره اوقاف رودسر، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خون‌بهای هزاران شهید است بنابراین باید با بهره‌گیری از سبک زندگی شهدا، فرهنگ رضوی را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی نقش مهمی در ترویج سبک و سیره دینی و اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: باید در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی تقویت شود.

علیخانی، نهادینه‌شدن فرهنگ رضوی با جذب اعتبارات فرهنگی را امکانپذیر خواند و یادآور شد: متصدیان این امر منابع مالی را درست تقسیم کنند تا سازمان‌های فرهنگی بتوانند به درستی مروج برنامه‌های فرهنگی و دینی باشند که در این راستا زیرسایه خورشید موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره امامزادگان در گیلان، خاطرنشان کرد: عصر روز پنجشنبه 21 شهریور جاری همایش بزرگداشت امامزادگان در جوار آستان مقدس «سید ابیذ میان‌ده» چابکسر برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری محفل قرآنی و برنامه‌های متنوع فرهنگی را از جمله بخش‌های این همایش ذکر کرد که با حضور مردم و هیئت امنا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول