اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طنین نوای شور و نشاط معنوی رضوی در گیلان

طنین نوای شور و نشاط معنوی رضوی با حضور خادمان حرم ثامن‌الحجج (ع) در سرزمین بارانی گیلان دل‌ها را به طرف کعبه آمال آرزوها کشاند.

طنین نوای شور و نشاط معنوی رضوی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان عصر امروز میزبان خدام حرم رضوی می‌شود که همزمان با دهه کرامت مانند سال‌های گذشته حرکت فرهنگی و فراگیری را با رویکرد بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت حضرت ثامن‌الحجج (ع) در ماه ذی‌القعده آغاز کرده‌اند.

نوای شور و نشاط و شعور معنوی رضوی با حضور خدام فضای استان را طنین‌انداز می‌کند و دل‌ها به طرف کعبه آمال آرزوهای مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام رضا (ع) کشیده می‌شود.

جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی و با هدف گسترش و نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار و معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس در گیلان برگزار می‌شود.

وجود مرقد مطهره فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا (ع) در رشت و آقا سید جلال‌الدین ‌اشرف برادر گرامی امام هشتم در آستانه‌اشرفیه موجب شده تا افتخار میزبانی از خادمان حرم رضوی بار دیگر به مردم پاک طینت این سرزمین برسد.

*برگزاری جشن ملی زیرسایه خورشید در 22 استان کشور

مدیر کانون جوانان رضوی درباره برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید اظهار کرد: جشن ملی زیر سایه خورشید همزمان با 22 استان و شش کشور خارجی برگزار می‌شود و عصر امروز گیلان میزبان چهار نفر از خدام رضوی می‌شود.

اسحاق مژدهی، تبیین سبک زندگی اسلامی و زندگانی اهل بیت (ع) را محور جشن‌های امسال عنوان کرد و افزود: خدام رضوی امروز وارد شهرهای شفت، رودسر، لنگرود، خمام، یکی از روستاهای شهر کوچصفهان و رشت می‌شوند و در جمع مردم حضور می‌یابند.

وی، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور در گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های دیگر خدام حرم رضوی در گیلان ذکر کرد.

این مسئول، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر امام مهربانی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س)، مسابقات فرهنگی‌ و هنری و همایش نقاشی خیابانی را از جمله برنامه‌های مهم کانون جوانان رضوی ذکر کرد.

به گفته وی، ویژه برنامه‌های دهه کرامت با برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در رشت و دیگر مناطق استان به پایان می‌رسد.

*شفت میزبان نخستین گروه از خدام رضوی

فرماندار شفت نیز با اشاره به حضور نخستین گروه خادمان رضوی در این شهرستان اظهار کرد: به مناسبت حضور کاروان خادمان حرم رضوی(ع) در شهر شفت برنامه‌هایی مناسب با دهه کرامت اجرا می‌شود.

جواد شفیعی‌ثابت، از تمام هیئت‌های مذهبی، مردم و مسئولان برای استقبال از خدام حرم امام رضا (ع) درباره برنامه‌های کاروان خادمان حرم رضوی(ع) در شهرستان شفت دعوت کرد.

وی، افزود: حضور خادمان حرم رضوی در هنگام نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر شفت و قرائت زیارت‌نامه امام رضا(ع) و سخنرانی یکی از خادمان حرم و مدیحه‌سرایی مداحان مشهدی و توزیع بسته‌های متبرک حرم رضوی (ع) از برنامه‌های این کاروان در شهرستان شفت است.

فرماندار شفت با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه کرامت، تصریح کرد: سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مسیر روشنی را برای انسان‌ها فراهم آورده است.

وی گفت: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای جوانان برای شناخت سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و مطالعه و ترویج دقیق فرهنگ رضوی است.

شفیعی ثابت، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، جامعه نیاز جدی به نوع سبک زندگی دینی و معارف اهل بیت (ع) دارد و تمام مسئولان باید در ترویج این مهم به جامعه اسلامی تلاش خود را انجام دهند.

وی، با بیان اینکه ارادت مردم ایران در طول تاریخ به ائمه معصومین (ع) ثابت شده است، یادآور شد: جوانان و تمام آحاد جامعه باید در کنار ابراز ارادت و محبت به این بزرگواران سیره عملی آنها را در زندگی روزمره خود پیاده کنند زیرا سیره اهل بیت (ع) منبع بسیار غنی برای استخراج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

فرماندار شفت، مراسم استقبال از کاروان حرم رضوی (ع) را ساعت هشت امشب در مسجد جامع این شهرستان شفت ذکر کرد.

*حضور خدام رضوی فرصتی برای تبیین آموزه‌های امام رضا (ع)

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان نیز درباره حضور خدام رضوی، گسترش اخلاق رضوی در زندگی فردی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم، اظهار کرد: دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی، مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند است، گفت: دهه کرامت تداعی کننده تمام مفاهیم سازنده‌ای است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد زیرا حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کانون دعا، قرآن و نیایش است.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گیلان، استفاده از این دهه در ترویج فرهنگ رضوی را مهم دانست و افزود: باید زمینه حضور مردم را فراهم کرده و از دهه کرامت به عنوان بستری مناسب برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه وظیفه تمام مسئولان ترویج سبک زندگی امام رضا (ع) در بین مردم است، خاطرنشان کرد: فرهنگ رضوی تبعیت کامل از ولایت و ولایت‌پذیری محض بوده که ترویج این فرهنگ برای بیمه کردن زندگی تمام انسان‌ها ضرورت دارد.

*فرهنگ رضوی جامعه را در مقابل فرهنگ‌های بیگانه بیمه می‌کند

پورابراهیم، بهترین شیوه ترویج فرهنگ رضوی را ایجاد ارتباط معنوی جامعه با این فرهنگ دانست و یادآور شد: فرهنگ رضوی جامعه را در مقابل فرهنگ‌های بیگانه بیمه می‌کند.

وی، خواستار استفاده از فرصت حضور خدام در گیلان برای آموزش چگونگی زیارت آگاهانه همراه با معرفت و لزوم تلاش جوانان برای دین‌شناسی شد.

این مسئول، استقبال از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و حضور آنها در استان را فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های امام رضا (ع) در بین مردم دانست.

وی به برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید اشاره کرد و متذکر شد: این جشن‌ها که با همت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود سبب جذب حداکثری مشارکت مردم در برنامه‌ها است.

به گفته پورابراهیم، برگزاری این جشن‌‏ها را علاوه بر هدایت جوانان به طرف معارف اهل بیت(ع) مردم را با نور معرفت و حقیقت اهل بیت(ع) نیز آشنا می‏کند.

وی از اجرای بالغ بر 500 ویژه برنامه در مساجد گیلان در دهه کرامت خبر داد.

*ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز با اشاره به حضور کاروان زیرسایه خورشید متشکل از خدام حرم امام رضا (ع) در استان گیلان، اظهار کرد: حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در استان‌ها پیام های معنوی بسیاری را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام سید حسین گل‌میرزاده ، با بیان اینکه پیام‌های معنوی حضور خدام حرم امام رضا (ع) باید به درستی ابلاغ شود، افزود: دستورالعمل‌های درست زندگی به واسطه گفتار و رفتار امام رضا در احادیث به‌جا مانده از آن حضرت برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه حضور خدام نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد، گفت: بلکه الگوهای درست زندگی و رفتاری امام رضا برای دیگران بازگو و تبیین شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه پیام‌های معنوی خدام حرم امام رضا تنها به پخش نذورات و تبرکات محدود نشود، خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی تحول در تمام ابعاد را به دنبال دارد.

به گفته وی، اصول امام رضا (ع) به عنوان سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی ندارد و در هر زمان و دوره‌ای کاربرد خاص خودش را دارا است.

*اهمیت توجه به هدایت معنوی جوانان با الگوهای دینی

گل‌میرزاده، توجه به هدایت و راهبری معنوی جوانان به طرف معنویات و الگوهای دینی را مهم خواند و متذکر شد: شناساندن سبک زندگی رضوی به طور کامل به جوانان مهم است.

وی، یادآور شد: با حضور خدام رضوی در گیلان باید مباحث معرفتی و دینی به صورت علمی و کاملاً ریشه‌ای با ابزارهای نوین و کارآمد برای جوانان تبیین شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ رضوی برشمرد و تصریح کرد: در ایام پربرکت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد به راحتی می‌توان حال و هوای معنوی و عطر دل‌انگیز امام رضا (ع) را استشمام کرد.

وی مفاهیم سازنده دهه کرامت را یادآور بسیاری از مطالب عالی و ارزشمند دانست و افزود: ترویج و تعمیق معارف اهل بیت (ع) به ویژه معارف و سیره رضوی در برنامه‌های مختلف دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

گل‌میرزاده، امام هشتم (ع) را الگوی بارز در ظلم‌ستیزی سیاسی خواند و خاطرنشان کرد: فرهنگ ارزشمند رضوی دارای مؤلفه‌های پربار مختلفی است که باید از ظرفیت‏های مردمی در ترویج این فرهنگ ارزشمند به طور کامل بهره گرفته شود.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول