اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات گلستان خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران گلستان

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان از برگزاری کلاس‎های آموزشی در آخر هر هفته برای اعضای خانه مطبوعات استان خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا رجایی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تشریح اهمیت آموزش خبرنگاران بر ضرورت داشتن سرعت عمل، ذوق و استعداد برای کار روزنامه‎نگاری، توجه به واقعیت‎ها، ساده‎نویسی، ارتباط مستمر با مردم و مسئولان، داشتن حس مسئولیت اجتماعی و روحیه جسارت و خطرپذیری و تعصب کاری به عنوان ویژگی‎های خبرنگاران خوب تاکید کرد.

وی با بیان به اینکه برای داشتن خبرنگاران خوب باید آموزش مداوم براساس شرایط روز جامعه خبری برگزار شود، اظهار داشت: کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان تلاش دارد دوره‎های آموزشی بر مبنای آموزش‎محوری، تمرین و مشارکت در بحث‎های روز خبرنویسی برگزار شود نه اینکه دوره‎های فقط برای دریافت گواهی و ارائه گزارش کار از سوی این کمیته باشد.

اهتمام ویژه خانه مطبوعات استان در برگزاری دوره‎های آموزشی

وی با تاکید بر اهتمام ویژه خانه مطبوعات استان در برگزاری دوره‎های آموزشی تصریح کرد: از آغاز فعالیت خانه مطبوعات قانونی استان اعضای هیئت مدیره با درک درست از ضعف مهارتی خبرنگاران استان، توانمندی‎سازی آموزشی خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دادند.

وی به پیگیری‎های فراوان اعضای هیئت مدیره خانه برای برگزاری دوره‎های آموزشی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری دوره‎های آموزشی به عنوان مطالبه و اولویت‎ اصلی خانه مطبوعات استان در هر جلسه و دیدار با مدیران ارشد استان از جمله استاندار گلستان بوده است.

رجایی افزود: در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استاندار گلستان بحث برگزاری دوره‎های آموزشی با ایجاد مرکز مطالعات رسانه‎ای با همکاری خانه مطبوعات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه پیام‌نور یا دانشگاه علمی و کاربردی مطرح شده بود اگر چه هنوز این خواسته خانه مطبوعات عملی نشد ولی پیگیری جدی اعضای هیئت مدیره منجر به برگزاری دوره‎های جامع خبرنگاری در اداره آموزش و پژوهش استانداری شده بود.

دوره جامع آموزشی اقدامی تاریخی برای آموزش خبرنگاران گلستانی بود

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مساعدت استاندار گلستان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این دوره جامع آموزشی برای همه خبرنگاران استان برگزار شد که اقدام خوبی در تاریخ استان در بخش آموزش خبرنگاران بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از نیروهای خبری که در رسانه‌ها مشغول به فعالیت هستند آموزش‎های کمی دیده‌اند، ادامه داد: از همین رو توجه و سرمایه‌گذاری در مقوله آموزش برای فعالان خبری امر ضروری و لازم برای ارتقا فعالیت‌های رسانه‌ای در بخش‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها است.

برگزاری منظم دوره آموزشی مهمترین هدف کمیته آموزشی خانه مطبوعات

رجایی همچنین درباره این دوره از آموزش خبرنگاران تأکید کرد: برگزاری منظم دوره آموزشی در آخر هر هفته به شرط فراهم شدن شرایط از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان گلستان از مهمترین اهداف کمیته آموزشی است که خوشبختانه همه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در برگزاری مرتب این دوره‎های اهتمام جدی دارند.

محتوای دوره‎های آموزشی براساس علاقه‌مندی خبرنگاران تهیه می‎شود

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان اذعان داشت: تلاش می‎شود محتوای دوره‎های بعدی آموزشی براساس علاقه‌مندی خبرنگاران حاضر در کلاس آموزشی تهیه شود تا انشاالله امکان کشف و تربیت نیروهای تخصصی و با انگیزه از بین نیروهای حاضر در این دوره‌‎های بیش از پیش فراهم شود.

وی ادامه داد: خبرنگاری و خبرنویسی دو رکن به هم پیوسته هستند و اگر این دو بال با هم در یک راستا حرکت نکنند پرواز به اندیشه‎ها میسر نخواهد بود اگر خبرنگاری درست‎نویسی در خبرنویسی را رعایت نکند و به قواعد آن هم آشنا نباشد مسلماً خبر ارزش خود را از دست می‎دهد و اخبار درست و به جا منعکس نخواهند یافت.

باید به خبرنگاران توجه بیشتری شود

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان با تاکید برای آشنایی بیشتر خبرنگاران با مهارت‎های خبری گفت: اگر خبرنگاری به اصول و قواعد درست‎نویسی در خبرنویسی آشنا نباشد نباید انتظار داشت که در جنگ‎های خبری و تاثیرگذاری بر اذهان عمومی بتواند موفق عمل کند.

رجایی با تاکید بر اینکه خبرنگاران مظلوم‎ترین افراد جامعه هستند که باید به این عناصر توجه بیشتری شود، اذعان داشت: خبرنگاران باید روز به روز پیشرفت کرده و رشد کنند تا در معرکه جنگ نرم که مهمترین ابزار آن اطلاع‎رسانی و بهره‎گیری از رسانه است، توان انتقال و انتشار پیام انقلاب اسلامی را در جامعه دارا شوند.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول