اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط متخصصان داخلی محقق شد

جایگزینی موفق کاتالیست واحد پلی اتیلن سبک در پتروشیمی جم

مسئول پژوهش پتروشیمی جم از جایگزینی موفق کاتالیست واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی جم با تلاش متخصصان داخلی خبر داد.

جایگزینی موفق کاتالیست واحد پلی اتیلن سبک در پتروشیمی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رضا راشدی شامگاه دوشنبه در بازدید از پتروشیمی جم اظهار داشت: پتروشیمی جم از شرکت‌های مهم و تأثیرگذار در صنعت پتروشیمی است و در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: با تلاش متخصصان داخلی شاهد موفقیت‌های ارزشمند و مهمی در این مجموعه هستیم که نشان دهنده توان بالای متخصصان داخلی است.

مسئول پژوهش پتروشیمی جم از جایگزینی موفق کاتالیست واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی جم خبر داد و خاطرنشان کرد: جایگزینی موفقیت‌آمیز کاتالیست DQC-401 شرکت Sinopec در پروسه اسفریلن واحد پلی اتیلن سبک خطی در شرکت پتروشیمی جم با همکاری واحدهای پژوهش و توسعه، فرآیند و بهره‌برداری صورت پذیرفت.

راشدی تصریح کرد: با تلاش واحد پژوهش و توسعه جایگزینی کاتالیست DQC-401 شرکت سینوپک در واحد پلی اتیلن سبک خطی شرکت پتروشیمی جم انجام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و عدم پایبندی شرکت بازل به تعهدات قبلی ، از سال 1389 تأمین کاتالیست از طریق بازل قطع شد و برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌گذاری انجام شده و توقف تولید محصول طرح جایگزینی کاتالیست در دستور کار قرار گرفت.

راشدی یادآور شد: پس از مطالعه و آزمایش‌های متعدد ابتدا طرح جایگزینی کاتالیست C-MAX 120 در واحد پلی اتیلن سبک خطی اجرا شد.

وی افزود: با این جایگزینی واحد LLDPE دوباره در مدار تولید  قرار گرفت، اما محصولات تولیدی با پایه کاتالیست C-MAX 120  محدودیت‌هایی به لحاظ عملیاتی و همچنین خواص مورفولوژیک در قیاس با کاتالیست های برند بازل داشت.

راشدی متذکر شد: پایین بودن متوسط اندازه ذرات در قیاس با کاتالیست‌های بازل، ایجاد گرفتگی و همچنین افزایش ضایعات تولیدی در ورودی بخش دانه‌بندی از مشکلات این جایگزینی است و به همین علت پیدا کردن جایگزین دیگری که این محدودیت‌ها را نداشته باشد در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز داشت: سود از دست رفته واحد LLDPE به ازای هر روز توقف حدود 280 هزار دلار بوده است.

این مسئول یادآور شد: با بررسی مشخصه‌های فنی کاتالیست‌های پلی الفینی دیگر، کاتالیست DQC-401 شرکت ساینوپک، به عنوان گزینه مشابه به لحاظ ساختاری با کاتالیست‌های برند بازل، انتخاب شد که نتایج آنالیزهای مختلف هم بر این تشابه رفتاری تاکید کرد و طبق برنامه این جابجایی با موفقیت در شهریور ماه انجام شد.

راشدی خاطرنشان کرد: در راستای رشد و پیشرفت پتروشیمی جم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و از تمام توان و ظرفیت موجود برای پیشرفت و توسعه این پتروشیمی بهره می‌بریم.

انتهای پیام/2451/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول