اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر ولایی‌سرا:

علاقمندان شعر آیینی نیازمند تغذیه فکری هستند

شاعر ولایی‌سرای کشورمان گفت: دبیرخانه جشنواره شعر رضوی با ارتباط مستمر با‌ جوانان علاقمند به شعر آیینی تغذیه فکری مناسب برای آنها تهیه کند.

علاقمندان شعر آیینی نیازمند تغذیه فکری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صابر امامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی در تالار عماد شهر کرمان اظهار داشت: طبیعی است که جوانانی که تازه به عرصه شعر آیینی وارد شده‌اند‌ در اشعار خود با مشکلاتی مواجه باشند و مباحثی را رعایت نکنند.

وی بیان داشت: جوانان امروزی درس حوزوی نخوانده‌اند و شاید پای منبر هم ننشسته باشند، لذا باید برای آنان که پابه‌پای صدها برنامه هنری ماهواره شعر می‌گویند برنامه داشته باشیم.

امامی با اشاره به فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره شعر رضوی عنوان کرد: دبیرخانه می‌تواند برای همه کسانی که شعر آنان به مسابقه راه یافته است، جزواتی با نگاه به مباحث متعدد عرفانی، فلسفی، کلامی شعری و ... تهیه و جوانان را تغذیه فکری کند.

این استاد دانشگاه افزود: ارتباط دائمی و مستمر با این جوانان می‌تواند آنها را به افرادی بدل کند که سال‌های آینده بزرگان فرهنگ و هنر کشور محسوب شوند.

امامی خاطر نشان کرد: مشکلاتی که در حال حاضر جوانان ما در اشعار آیینی خود دارند به واسطه عدم آشنایی و اطلاعات است که با تغذیه فکری می‌توان آنها را به خلق اشعاری در شان و جایگاه اهل‌بیت (ع) هدایت کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم طاهره صفارزاده شاعره برجسته دیار کریمان گفت: این بانو نخستین کسی است که در شعر معاصر ما ولایت را مطرح کرد و افتخاری برای جهان اسلام و اهالی فرهنگ و ادب است.

به گزارش فارس، هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی 18 و 19 شهریورماه جاری در تالار عماد مجتمع فرهنگی هنری عصر انتظار شهر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول