اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیام وزیر ارشاد به کنگره سراسری شعر رضوی + عکس

هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی در استان کرمان با قرائت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

پیام وزیر ارشاد به کنگره سراسری شعر رضوی + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان، شاعران برجسته کشوری و منتخبان راه یافته به بخش نهایی کنگره در تالار عماد مجتمع فرهنگی هنری عصر انتظار شهر کرمان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین با قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جریان شعر ولایی از 20 سال قبل در استان کرمان بنیان گذاشته شد و در حال گسترش در سطح بین‌المللی است.

احمد سعیدی بیان داشت: پنج رویداد مهم شعری در شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، سیرجان، زرند و سرچشمه رفسنجان به استقبال کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان رفتند و بیش از یک هزار و 400 اثر در این بخش انتخاب شد.

سعیدی افزود: در مجموع‌ 3 هزار و 600 اثر به دبیرخانه هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی در استان کرمان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه شعر آیینی جایگاه خود را در کشور تثبیت کرده و هر ساله به ارزش و اعتبار آن افزوده می‌شود، خاطر نشان کرد: شاعرانی همچون امیر برزگر، علیرضا غزوه، سعید حدادیان و صابر امانی از ایران و رستم عجمی از‌ تاجیکستان و عزیز مهدی از هندوستان به عنوان‌ چهره‌های مؤثر شعر آیینی در هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان حضور می‌یابند.

به گزارش فارس در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) آمده است: از آن جا که مهم‌ترین وظیفه و رسالت حوزه فرهنگ و هنر تعالی انسان و تخلق او به اوصاف حمیده و اخلاق پسندیده در زندگی فردی و اجتماعی است، معارف و آموزه‌های دینی و مذهبی و از جمله سیره و سخن انبیا‌ و اولیای الهی که ناظر به عالی‌ترین و والاترین جلوه‌های فطری و معنوی انسان هستند، جایگاهی بلند و بی‌بدیل در منظومه فکری و فرهنگی جامعه اسلامی دارند.

این پیام افزوده است: این امر به ویژه با توجه به الزامات و اقتضائات کنونی جامعه اسلامی و نیز نقش تاریخی گفتمان نظام جمهوری اسلامی در ارائه الگویی کامل و تمام‌عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی در جهان امروزی اهمیت و ضرورتی مضاعف می‌یابد، الگویی که مانند چشمه‌ای پاک و زلال انسان‌های معنویت‌خواه و معرفت‌طلب در سراسر گیتی را سیراب می‌کند و روح تازه‌ای می‌بخشد.

در پیام وزیر ارشاد تصریح شده است: نقش صاحبان رأی و نظر و اهالی و اصحاب فرهنگ، هنر و ادب و اندیشه هم در عرصه تعریف و تبیین این منظومه و هم در ارائه نمونه‌های عینی آن در شکل آثار و آفرینش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی فاخر و ماندگار، نقش اساسی و مهم تلقی می‌شود، زیرا این کار سترگ مستلزم چنان مایه‌ای از دانش و دقت و ظرافت است که تنها از عهده‌ ذهن‌های ژرف‌اندیش، ذوق‌های بی‌آلایش و قریحه‌های توانمند بر می‌آید و بر این اساس مهم‌ترین وظیفه مسئولان، سیاستگذاران و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر فراهم‌سازی امکان و فضای مناسب برای بروز و ظهور ظرفیت‌های بالقوه و به میدان کشاندن تمام توان‌ها و استعدادها در این زمینه است.

در ادامه این پیام آمده است: برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و تمرکز برنامه‌های آن در دهه کرامت و فاصله عطرآگین میلاد دو پاره تن رسول‌الله (ص) و امام موسی بن جعفر (ع) اقدامی شایسته و در خور قدردانی است و بدون تردید این رویداد فرهنگی می‌تواند نقشی مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفا کند.

 

.................................

گزارش از شیما صفرزاده

عکس از محسن رجب‌پور

.................................

انتهای پیام/80017/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول