اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مانور مبارزه با آلودگی نفتی در بندر امیرآباد برگزار شد

با هدف آمادگی شرکت‌های ساحلی خزر برای مقابله با آلودگی‌های نفتی، مانور مبارزه با آلودگی نفتی در بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد.

مانور مبارزه با آلودگی نفتی در بندر امیرآباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، مانور مشترک مقابله با آلودگی دریایی با اهداف مشخص و با همکاری ارگان‌های محلی در حوضچه داخلی بندرامیرآباد صبح امروز  برگزار شد.

به گفته سید حسین یونسی معاون دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد، این مانور با هدف آزمون طرح محلی آمادگی، مقابله و همکاری در برابرآلودگی دریایی، ارزیابی هماهنگی و همکاری نیروهای درگیر در عملیات، فراگیری روش‌های کنترل بحران در زمان وقوع حوادث دریایی، ارتقای سطح مهارت تیمی گروه‌های درگیر در این عملیات، استفاده بهینه از همه توانایی‌ها و امکانات محلی برای کنترل سوانح دریایی همچنین بهبود سیستم گزارش‌دهی و ارتباطات در عملیات، خود‌ارزیابی و تعیین نقاط قوت و ضعف سیستم‌های درگیر در حادثه و ارزیابی عملکرد فرمانده عملیات در حوادث واقعی، به وقوع پیوست.

وی در ادامه بر ارتقای سطح همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و از حضور ارگان‌هایی چون اداره بندر و دریانوردی نکا ،شرکت پایانه نفتی شمال، کشتی سازی صدرا، نفت خزر، حفاری شمال، نیروگاه شهید سلیمی نکا، پایگاه دریابانی امیرآباد، اداره شیلات بندرامیرآباد، یگان حفاظت منابع آبزیان و اداره محیط زیست شهرستان بهشهر در برگزاری این مانور قدردانی کرد.

درباره جزئیات مانور برگزار شده، مسئول مقابله با آلودگی نفتی بندر امیرآباد در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر هدف یا اهداف فرضی مانور، تصریح کرد: هدف فرضی، لایروبی خزر بود که موقع سوخت‌گیری، لوله انتقال نفت از تانکر به لایروب پاره شد، حدود یک‌هزار لیتر گازوئیل به حوضچه نفتی نشت کرد و  لایروب خزر دچار حریق شد.

محمدباقر چگینی افزود: طی 1.5 تا دو ساعت عملیات مهار آتش و جمع‌آوری گازوئیل از حوضچه نفتی با موفقیت انجام شد.

وی درباره اینکه مانور مقابله با آلودگی نفتی در چه فاصله زمانی انجام می‌شود، به فارس پاسخ داد: این مانور سالی دو بار و معمولاً به فاصله هر شش ماه یک‌بار به منظور آمادگی نیرو‌ها و به‌روز‌رسانی عملیات، برگزار می‌شود.

مسئول مقابله با آلودگی نفتی بندر امیرآباد در پایان اظهار داشت: تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در تمای بنادر کشور، کامل و به‌روز است.

انتهای پیام/86001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول