اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان سنندج:

مصوبات جلسات و بازدیدهای استاندار کردستان درباره اصناف عملی نشده است

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان سنندج گفت: استاندار کردستان چند بار با روسای اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی جلسه داشته‌ اما تاکنون هیچکدام از مصوبات این جلسات اجرایی نشده است.

مصوبات جلسات و بازدیدهای استاندار کردستان درباره اصناف عملی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عزت‌پور یکشنبه شب در دیدار استاندار کردستان با روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان سنندج در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار اظهار کرد: استاندار چند بار از بازار بازدید کرده‌ و حرف‌های بازاریان را شنیده‌ اما ملاک، اجرایی کردن مصوباتی بوده که برای حل مشکل اصناف در قالب برگزاری جلساتی در استانداری و فرمانداری تصویب شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون جز یک بند از مصوبات که آن هم به مجامع امور صنفی برمی‌گردد، هیچکدام از مصوبات اجرایی نشده است و هر وقت به نواحی شهرداری سنندج مراجعه می‌کنیم، اعلام می‌کنند که درآمد نداریم و این مصوبات قابل اجرا نیست.

عزت‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 875 پرونده صدور و تمدید پروانه کسب روی میز اتحادیه‌هاست که با شهرداری مشکل دارند و با این روند تا چند ماه آینده تمامی واحدهای صنفی سنندج بدون پروانه خواهند شد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: از یک طرف دستور تمدید پروانه را صادر می‌کنند اما از طرف دیگر شهرداری با اصناف تعامل ندارد به طوری که اکنون نمایندگان 25 هزار واحد صنفی امضا کرده‌اند که با شهرداری همکاری نکنند.

وی گفت: در گذشته روسای اتحادیه‌ها با شهرداری تعامل خوبی داشتند و در تعیین میزان عوارض وصولی دخالت می‌کردند اما اکنون این روال وجود ندارد و این بی‌اعتمادی به بازار در عدم اجرای مصوبات نیز مشهود است.

عزت‌پور در پایان افزود: اصناف، اتحادیه و مجمع امور صنفی را خانه خود می‌دانند و مطالبات و خواسته‌های خود را از ما طلب می‌کنند اما شهرداری‌ها تعامل خوبی با این قشر زحمت‌کش ندارند.

سرپرست شهرداری سنندج نیز در این جلسه گفت: دیدگاه‌های شهرداری نسبت به اصناف با دیدگاه این قشر نسبت به خودشان متفاوت است اما می‌توان این دو دیدگاه را به هم نزدیک کرد.

کامیاب شادمان افزود: شهرداری آمادگی دارد تا از امکانات و سرمایه بازاریان سنندج برای اجرای پروژه‌های درآمدزا استفاده کند و این موضوع به نفع دو طرف خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یک‌سری از قوانین دست و پای شهرداری را بسته است و تخطی از آنها ما را با سازمان‌های نظارتی درگیر می‌کند.

شادمان در پایان افزود: شهرداری آمادگی دارد تا از افراد بازاری در تعیین عوارض استفاده کند و نیز با همکاری و هماهنگی خود آنها نابسامانی‌های درون صنفی را سامان بخشد.

انتهای پیام/79001/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول