اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جشنواره اسباب‌بازی قزوین صورت گرفت

شرکت 300 چندقلو در جشنواره دوقلوهای قزوین

حدود 300 چندقلوی قزوینی در نخستین جشنواره دوقلوهای این استان شرکت کردند.

شرکت 300 چندقلو در جشنواره دوقلوهای قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حدود 300 چندقلوی قزوینی امشب به منظور شرکت در نخستین جشنواره دوقلوهای این استان در سرای تاریخی سعدالسلطنه شرکت کردند.

این جشنواره که یکی از برنامه‌های سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی بود، با حضور کودکان و نوجوانان چندقلوی زیر 16 سال و والدین آن‌ها در حیاط بهشتیان از سرای سعدالسلطنه، بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری خاورمیانه برگزار شد.

یک مورد چهارقلو و سه مورد سه‌قلو نیز در میان 150 چندقلوی استان که برای شرکت در جشنواره داوطلب شده بودند، حضور داشتند.

کم‌سن‌ترین این چندقلوهای حاضر، یک دوقلوی دختر و پسر بودند که در زمان ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره 23 روز داشتند و امروز به سن یک ماه و سه‌روزگی رسیده بودند.

بنا به اعلام مسئولان برگزاری جشنواره، به دلیل استقبال زیاد چندقلوها برای شرکت در این برنامه، جشنواره دوقلوها در مراحل بعدی برای چندقلوهای بزرگسال قزوینی به اجرا درمی‌آید.

جشنواره دوقلوها با اجرای هومن حاجی‌عبداللهی مجری سیما و گوینده شخصیت پنگول در برنامه رنگین‌کمان، برگزار شد.

اجرای تئاتر کلبه قصه، مسابقه، قرعه‌کشی، پخش فیلم و عکس‌های رسیده از چندقلوها و تقدیر از والدین آن‌ها بخش‌های دیگری از این جشنواره بود.

سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین این جشنواره را از جمله برنامه‌های ویژه حوزه متبوع خود به مناسبت گرامیداشت روز قزوین ذکر و تشکیل بانک اطلاعاتی از چندقلوهای قزوینی را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

همچنین قرار است بعد از ظهر روز پنج‌شنبه هفته جاری اجرا و پخش زنده ویژه‌برنامه رنگین‌کمان با حضور عروسک پنگول در حیاط بهشتیان از کاروانسرای سعدالسلطنه، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش داده شود.

گفتنی است، سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به مناسبت روز قزوین برگزار شد و در مدت برگزاری، غیر از پیش از ظهر جمعه، همه‌روزه از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 22 در سرای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران پذیرای هموطنان سراسر کشور است.

انتهای پیام/77011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول