اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی همدان:

نمایشنامه‌خوانی گام نخست رشد و تعالی هنر نمایش است

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی همدان (قروه در جزین) گفت: نمایشنامه‌خوانی گام نخست در تعالی و تقویت هنر نمایش محسوب می‌شود و جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی به ارتقاء سطح علمی و فنی هنر نمایشنامه خوانی کمک می‌کند.

نمایشنامه‌خوانی گام نخست رشد و تعالی هنر نمایش است

مریم نوشاد امروز در حاشیه سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه با نمایشنامه «خداداد» در جشنواره حضور داریم اظهار کرد: متن نمایشنامه را خودم نوشتم و شرکت در جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی تجربه نخست بنده است.

وی به ایده طرح متن نمایشنامه خداداد اشاره کرد و گفت: ایده نمایش به دوران کودکی خودم برمی‌گردد که خانواده‌ای برای به دنیا آمدن فرزندی نذر می‌کنند که موهای سن بچه را در سن پنج سالگی در حرم امام رضا(ع) کوتاه کنند.

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی همدان(قروه در جزین) افزود: والدین کودک داستان به علت عدم توان مالی تا سن هفت سالگی نمی‌توانند فرزند خود را برای ادای نذر به مشهد ببرند و در این سال کودک آماده رفتن به مدرسه شده و باید موهای او کوتاه شود.

وی اضافه کرد: پدر و مادر این فرزند قصه ما به خود امام رضا(ع) متوسل می‌شوند امام نیز با سروش غیبی به آنها می‌فهماند که نذر خود را در امامزاده محل ادا کنند. 

نوشاد با بیان اینکه در حوزه نمایشنامه‌خوانی تجربه کمی داریم تصریح کرد: اجرای خوب نمایش نیازمند متن نمایشی خوب است.

وی ابراز داشت: مربی و افراد کارشناس در حوزه نمایشنامه‌خوانی در ایران کم بوده و باید در راستای تربیت مربی و همین طور رشد و تعالی این هنر نوپای مستقل در کشور تلاش بیشتری شود.

سرپرست گروه نمایشنامه‌خوانی همدان(قروه در جزین) با بیان اینکه نمایشنامه‌خوانی تاریخچه طولانی در ایران ندارد بیان داشت: نمایشنامه‌خوانی از سال‌های دهه 40 شمسی در ایران به صورتی متفاوت‌تر از امروز اجرا می‌شده است.

وی ادامه داد: اجرای نمایشنامه‌خوانی به شکل امروزی از سال 1380 آغاز و قدمت چندانی ندارد و جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی فضای بسیار خوبی را برای گروه‌های نمایشی ایجاد کرده است. 

نوشاد اذعان کرد: گام نخست در رشد و تعالی عرصه هنرهای نمایشی درست خواندن متن نمایشنامه است که در موقع اجرا بازیگر با متن مشکلی نخواهد داشت و به موضوعات دیگر بازیگری توجه می‌کند.

وی گفت: همدان با برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی ظرفیت خوبی را برای افزایش توان، تجربه و دانش گروه‌های نمایشی و نمایشنامه‌خوانی را در استان فراهم کرده و با انتقال تجربیات گروه‌های مختلف از استان‌های دیگر می‌توان به رشد و تعالی این هنر کمک کرد. 

انتهای پیام/89019/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول