اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

3 سال و 8 ماه استاندار بودم/از کم‌کاری‌ها متاثرم

استاندار مازندران با اشاره به دوره سه سال و هشت ماه مسئولیت خود در استانداری مازندران گفت: از این جهت که در دوره استانداری خود در مازندران کم‌کاری کردم بسیار متاثر هستم.

3 سال و 8 ماه استاندار بودم/از کم‌کاری‌ها متاثرم

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع هرمز محمودی راد مدیرکل محیط زیست استان مازندران گفت: در زمان گذشته جنگل یک خرابه تلقی می‌شد و مردم پس از قطع درخت آن را آبادسازی یک خرابه می‌دانستند.

استاندار مازندران بیان کرد: جنگل‌ها در زمان گذشته باید به مبدا خود بر می‌گشت و اصل موضوع احیا و زنده کردن جنگل‌ها است.

طاهایی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست مازندران از خطرپذیری بسیار بالایی برخوردار است، گفت: محیط زیست استان مازندران از اکوسیستم حساس و ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزایش خدمت در مناطق محروم را از اقدامات دولت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: در بعضی از مواقع رفتار محرومیت زدایی ما، شاید محرومیت بین نسلی را برای مردم به همرا داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: محیط زیست استان مازندران به علت تنوع زیست محیطی در زیستگاه‌های استان مازندران حتی جنگلداری هم می‌کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در پارک‌های جنگلی حفاظت و صیانت از محیط زیست کار بسیار دشواری است، افزود: حضور مردم در جنگل‌ها و ورود دام به عرصه جنگلی کار را برای محیط‌بانان دشوار و محیط زیست را به خطر انداخته است.

طاهایی محیط زیست را در بین اداره‌کل‌های دیگر حساس دانست و عنوان کرد: تغییرات مدیریتی در محیط زیست نسبت به وزرات خانه‌های دیگر بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه از امام رضا (ع) به عنوان ضامن آهو یاد می‌شود، افزود: می‌توان از امام خود که در گذشته زندگی می‌کردند یاد گرفت که حافظ محیط زیست خود باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به دوره سه سال و هشت ماه مسئولیت خود در استانداری مازندران گفت: از این جهت که در دوره استانداری خود در مازندران کم‌کاری کردم بسیار متاثر هستم.

این مسئول زباله‌ها را یکی از مهم‌ترین معضل محیط زیست دانست و اظهار داشت: باید در خانواده‌ها این فرهنگ‌سازی ایجاد شود که انواع زباله‌های طر و خشک در منزل جداسازی شود.

طاهایی تصریح کرد: اگر کلنگ احداث نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در سال 58 به زمین می‌خورد تا الان ما در سطح استان مازندران چندین نیروگاه زباله‌سوز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان نخبه بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد، بیان کرد: اما برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در نوشهر از متخصصان چینی استفاده می‌شود.

استاندار مازندران خطاب به هرمز محمودی راد تاکید کرد: با وجود تجربه کافی وی در امر حفاظت از محیط زیست باید در زمینه‌های دیگری که به حفظ و صیانت از محیط زیست وابسته است فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول