اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موزه‌دار اصفهانی:

اصفهان یک موزه فاخر ندارد / وجود 35 موزه‌ خصوصی در اصفهان

یک موزه‌دار اصفهانی با بیان اینکه اصفهان 35 موزه‌ خصوصی دارد، گفت: اصفهان با وجود چنین پیشینه تاریخی و قدمت هنوز یک موزه فاخر درست و حسابی ندارد.

اصفهان یک موزه فاخر ندارد / وجود 35 موزه‌ خصوصی در اصفهان

نادر قلی نادری‌رارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به رجال تاریخی و سیاسی آن شهر برمی‌گردد که قطعاً بر حال و روز هنرمندان آن هم تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: اصفهان یک پیشینه‌ ادبی یک هزار و 400 ساله از زمان حافظ ابونعیم تا استاد همایی و پیشینه تاریخی از زمان پیش از سلجوقیان دارد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان بیش از دو هزار سال قدمت دارد، افزود: اصفهان با این همه قدمت یک موزه فاخر ندارد.

این موزه‌دار اصفهانی با بیان اینکه میراث فرهنگی همچون کشتزاری است که این جریان آب باید آن را سیراب کند، تصریح کرد: در گوشه و کنار این شهر هنوز مکان‌های تاریخی هستند که مورد بی‌مهری قرار گرفته است و این کشتزار هنوز تشنه است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه عمارت خان در خوراسگان از جمله آثار فاخر است که تا کنون دست به مرمت آن برده نشده است؛ در حالی که سقف این بنا در حال فرو ریختن است.

نادری‌رارانی که خود یک مجموعه هنری را در منزل دارد، تأکید کرد: اصفهان 35 موزه‌دار خصوصی دارد و باید حمایت ویژه‌ای از موزه‌داران شود.

انتهای پیام/63012/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول