اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز دهه کرامت

دختران فعال بندر سیریک تجلیل شدند

دختران فعال شهرستان بندر سیریک به مناسبت روز دختر و آغاز دهه کرامت طی مراسمی تجلیل شدند.

دختران فعال بندر سیریک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان، معاون فرماندار این شهرستان ظهر امروز در همایش دختران گفت: حجاب عاملی برای وقار و متانت همه بانوان به ویژه دختران است و ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود.

احمد محمودی در این همایش که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت در سالن غدیر برگزار شد، افزود: دختران ما باید با الگو قرار دادن سیره و روش‌های زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) فضایل معنوی کریمه اهل بیت (ع) را در جامعه برای خود الگوسازی کنند و شناخت و معرفت اهل بیت را نعمت بزرگ خداوند برای خود متصور شوند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر جمعیت جامعه نظام اسلامی ایران را بانوان تشکیل می‌دهند نقش این قشر از جامعه را در ابعاد گوناگون و عرصه‌های مختلف تشریح کرد و ادامه داد: زنان ایران اسلامی با درایت و فرهنگ فاطمی نقش تأثیرگذار خود را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نشان داده‌اند و موفقیت بانوان ایرانی در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ورزشی و پژوهشی مؤید این ادعاست که زنان ایرانی برای حضور در هر عرصه‌ای با حفظ شئونات هیچ محدودیتی ندارند.

وی از هم پاشیدن خانواده‌ها، افزایش آمار طلاق و بی‌هویت کردن زنان را از اهداف بسیار مهم دشمنان اسلام و جهان استکبار دانست و تصریح کرد: ما باید با رعایت عفاف و حجاب و مقابله با هجمه‌های فرهنگی، دشمن را در مقابل خواسته‌های خود ناامید کنیم تا به جایگاه واقعی زنان خدشه وارد نشود.

محمودی با تأکید بر اینکه اسلام هیچ محدودیتی برای حضور زنان در جامعه ایجاد نکرده است، خاطرنشان کرد: حضور زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌ها و مسئولیت‌پذیری فرهنگی، ورزشی، پژوهشی و بین‌المللی نشان از این دارد که اسلام و نظام اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای زنان قائل نیست.

در این همایش که همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری همراه بود از 50 نفر از دختران فعال شهرستان سیریک در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و حجاب تجلیل شد.

انتهای پیام/88004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول