اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

تمام آموزشیاران در آموزش و پرورش استخدام شدند/ 97 درصد مردم مازندران باسوادند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بعد از ادغام آموزش و پرورش با سوادآموزی، تمام آموزشیاران واجد شرایط در آموزش و پرورش استخدام شدند.

تمام آموزشیاران در آموزش و پرورش استخدام شدند/ 97 درصد مردم مازندران باسوادند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نعمت بقایی ظهر امروز به مناسبت روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی در جمع خبرنگاران در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 58 با تدبیر امام راحل، 10 سال زودتر از جامعه جهانی در راستای مبارزه با بی‌سوادی، سازمان نهضت سوادآموزی در کشور تشکیل شد.

وی افزود: در سال 57، 45.5 درصد از جامعه ایرانی باسواد بودند اما امروز بیش از 85 درصد مردم کشور باسوادند.

این مسئول با اعلام اینکه 97 درصد مردم مازندران باسوادند، تصریح کرد: مازندران در برپایی جشن پایان بی‌سوادی رتبه برتر کشور و استان‌های سمنان و اصفهان، جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

بقایی با بیان اینکه رشد و توسعه سوادآموزی در کشور سبب کاهش اختلاف‌های سوادآموزی در شهرها و روستاها شده است، اظهار داشت: اقدامات موفق سوادآموزی در ایران و کاهش اختلاف تحصیلی بین زنان و مردان در طول سه دهه، سبب کسب مدال‌های مختلف از سازمان یونسکو شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه تا پایان برنامه توسعه پنجم مقارن با سال 1404 بی‌سوادی در کشور باید ریشه‌کن شود، بیان داشت: مشکل ما در این بخش شناسایی افراد بی‌سواد است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات و آماری که در حوزه سوادآموزی ارائه شد، 91هزار بی‌سواد در استان شناسایی شدند، ادامه داد: اما در سال 90 این تعداد به 76 هزار و 500 نفر کاهش یافت.

این مسئول تصریح کرد: اخیرا بر اساس اطلاعات مرکز آمار کشور، آمار بی‌سوادان کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال، یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام شده که 21هزار نفر مربوط به مازندران است.

بقایی با تاکید بر اینکه 99.8 درصد کودکان لازم تعلیم در استان زیر نظر آموزش و پرورش قرار دارند، ابراز داشت: دو درصد باقی مانده را کودکان معلول تشکیل می‌دهند که تاکنون خانواده‌های آنها برای آموزش اقدام نکردند.

بقایی یادآور شد: بعد از ادغام آموزش و پرورش با سوادآموزی، تمام آموزشیاران واجد شرایط در آموزش و پرورش استخدام شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران افزود: از آن پس تمامی فعالیت‌های سوادآموزی از طریق برون‌سپاری و واگذاری به مردم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه حق‌الزحمه آموزشیاران سوادآموزی 400 هزار تومان تعیین شده است که افراد شاغل و غیرشاغل می‌توانند در این راستا فعالیت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری دوره‌های تحکیم و انتقال سواد ویژه سواد‌آموزان، گفت: دوره‌های تحکیم سواد در کلاس 10 نفره با سرانه 450 هزار تومان و دوره انتقال سواد در کلاس 12 نفره با سرانه 600 هزار تومان تعریف شده است.

بقایی خاطرنشان کرد: تاکنون جشن پایان بی‌سوادی در 25 شهر و یک‌هزار و 459 روستای استان برگزار شده است.

بقایی با اشاره به اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را برای 100 درصد جامعه اعلام شد، بیان داشت: هم‌اکنون 3هزار و 300 نفر آموزش‌دهنده در دوره‌های مختلف سوادآموزی در سطح استان به سوادآموزان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: بحث چهره‌های موفق یکی از اتفاقات خوب در سوادآموزی بوده است که در مازندران 103 نفر از چهره‌های موفق در بحث سوادآموزی در مقاطع تحصیلی مختلف دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با دریافت حق‌الزحمه نسبت به باسوادی والدین خود اقدام کنند و در قبال آن حق‌الزحمه دریافت کنند.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول