اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

آمریکا به‌دنبال هجوم به دولت‌های خط مقاومت است

امام جمعه شهرری گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال هجوم به دولت‌هایی که در خط مقاومت قرار دارند، هستند.

آمریکا به‌دنبال هجوم به دولت‌های خط مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: مزار بیش از 600 امامزاده در کشور ایران قرار دارد که تعدادی از آن‌ها خانم‌ها هستند، اما از بین امامزاده‌های خانم سندیت و مشهوریت حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر از بقیه امامزادگان خانمی است که مزار آن‌ها در ایران اسلامی قرار دارد.

امام جمعه شهرری در ادامه ویژگی‌های بارز حضرت معصومه (س) را برشمرد و تاکید کرد: حضرت معصومه (س) کرامات بسیاری دارند که در کتب مختلف به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: محدثه بودن، عالمه، کریمه، عابده و ... از جمله صفات بارز حضرت فاطمه معصومه (س) است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: بنا به روایتی حضرت معصومه (س) به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و ایشان در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند.

امام جمعه شهرری مودت با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را از جمله خواسته‌های پیامبر اعظم (ص) از محبانشان دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) با عنوان روز دختر نامگذاری شده است، عنوان کرد: در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند؛ در عصر امروز این اقدامات صورت نمی‌گیرد اما متاسفانه امروزه شخصیت آن‌ها زیر سئوال رفته است و از شخصیت دختران بهره‌برداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر الگوگیری از حضرت معصومه (س) گفت: با توجه به اینکه حضرت معصومه (س) شفیعه هستند امیدواریم ایشان دست ما را گرفته و ما را شفاعت کنند.

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب همواره راهگشا بوده است و در این دیدار نیز ایشان مطالب اساسی و مهمی را متذکر شدند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت کشور سوریه، توطئه‌های استکبار جهانی علیه مسلمانان، حمایت از دولت یازدهم و ... از جمله مباحثی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری به‌طور واضح و شفاف به آن اشاره فرمودند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به نخستین دیدار حجت‌الاسلام روحانی با رهبر معظم انقلاب پس از اعلام نتایج انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی در این دیدار 3 خواسته از رهبر معظم انقلاب داشتند.

وی در تشریح این خواسته‌ها عنوان کرد: حجت‌الاسلام روحانی در این دیدار گفت «من محتاج به دعا هستم، دعایم کنید؛ نیازمند هدایت هستم، دست ما را بگیرید و همچنین از ما حمایت کنید.»

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز طی سخنانی در این دیدار بیان فرمودند «حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانم اما تذکر هم حق ما است و جایی که نیاز باشد تذکرات لازم را خواهم داد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل خارجی اشاره کرد و گفت: اینکه آمریکا دم از دوستی می‌زند چیز عجیبی است، افرادی که زن و بچه و افراد بیگناه را در کشورهای مختلف به خاک و خون می‌کشند امروز دم از حقوق بشر می‌زنند.

امام جمعه شهرری موضوعاتی همچون القاعده، مباحث هسته‌ای، سلاح‌های شیمیایی و ... را یک بهانه دانست و گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال این هستند دولت‌هایی که در خط مقاومت قرار دارند را مورد هدف و هجوم قرار دهد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ایران اسلامی را هدف اصلی استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بعد از سوریه، لبنان را از بین برده و به ایران نزدیک شوند چرا که می‌دانند ایران اسلامی ام‌القری‌ بیداری اسلامی است.

امام جمعه شهرری در پایان اقدام مجاهدین عراق و حمله به پادگان اشرف را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: امروز فرزندان مجاهد عراق در یک اقدام شجاعانه انتقام پدران خود را گرفتند و علی‌رغم شاد کردن دل قربانیان منافقین در عراق دل خانواده 17 هزار شهید ایران اسلامی در ترورهای منافقان را شاد کردند.

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول