اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کنگاور

همایش بزرگ تجلیل از مقام امامزادگان برگزار شد

همایش بزرگ تجلیل از مقام امامزادگان شهرستان کنگاور امروز با حضور روحانیان، مداحان اهل بیت، جوانان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

همایش بزرگ تجلیل از مقام امامزادگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، حجت‌الاسلام واحدی ظهر امروز در همایش بزرگ تجلیل از مقام امامزاده باقر(ع) شهر گودین از توابع شهرستان کنگاور که با حضور روحانیان، مداحان اهل بیت، جوانان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه امام‌زادگان در حفظ و گسترش معارف دینی گفت: در روزگاری که سیادت و وابستگی به خاندان پیامبر برای سادات عقوبت مرگ در پی داشت، امامزادگان با سفر به مناطق گوناگون و تبلیغات دینی، مبانی و معارف اسلامی را نشر و گسترش می‌دادند.

واحدی تصریح کرد: حضور امامزادگان در اقصی ‌نقاط ایران اسلامی اگر چه سختی‌ها، ناراحتی‌ها و دوری از زن و فرزند را در پی داشت ولی سبب تقویت و بیداری مسلمانان، گسترش نسل سادات، ایجاد پایگاه بزرگ در جهان و ایجاد محیط امن برای دانشمندان علوم آل محمد و زمینه‌ساز قیام مهدوی شد.

حجت‌الاسلام رضا صالحی از روحانیان منطقه هم در این همایش با اشاره به اینکه بقاع متبرکه، امام‌زادگان و ائمه اطهار (ع) پایگاه‌های فرهنگی محلات و شهرهای ایران هستند، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند در این اماکن، اثرات فوق‌العاده‌ای در جامعه بر جای می‌گذارد.

صالحی تاکید کرد: امروز بقاع متبرکه به محور فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده که تمام مناسبت‌های مذهبی و اسلامی در جوار مقدس آن‌ها برگزار می‌شود و باید این نقش بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امامزادگان هر منطقه ستارگان فروزان و شکوفه‌های شجره طیبه هستند که اصل آن‌ها ثابت و روشنی‌بخش تاریکی‌های جهالت و نادانی بشر و تلاش آن‌ها سبب نجات مستضعفان از یوق ستم مستکبران است.

اجرای شعرخوانی توسط شاعران شهرستان کنگاور و تجلیل از خادمان فرهنگی بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، مردم شهرستان کنگاور میزبان سه امام‌زاده جلیل القدر باقر در شهر گودین، سیدجمال‌الدین در روستای فش و ابراهیم در مجاورت معبد آناهیتا هستند.

انتهای پیام/2700/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول