اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

800 زائر حج خراسان شمالی با قوانین عربستان آشنا شدند

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 800 زائر حج تمتع این استان در قالب مرحله نخست با قوانین سختگیرانه عربستان در مورد مجازات حمل مواد مخدر آشنا شدند.

800 زائر حج خراسان شمالی با قوانین عربستان آشنا شدند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این تعداد از حجاج افزون بر این با روند بازرسی و ورود به فرودگاه در چهارچوب اعمال مناسک حج آشنایی یافتند، اظهار کرد: به طور حتم این آموزش‌ها در آمادگی هر چه بیشتر حجاج برای اعزام به سرزمین وحی موثر است.

وی با بیان اینکه در حج تمتع سال گذشته پنج نفر از افراد در ایستگاه پروازی مشهد به خاطر داشتن مواد مخدر شناسایی شدند، گفت: پلیس از اعزام این تعداد متقاضی حج به سرزمین وحی خودداری کردند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین شمار زائران حج عمره استان که امسال به خاطر داشتن مواد مخدر از خروج آنان جلوگیری و باز گردانده شدند را 21 نفر عنوان کرد.

به گفته وی بر اساس قوانین زائران حامل مواد مخدر و معتاد در نوبت نخست یک تا پنج سال و در نوبت دوم پنج تا 15 سال از اعزام به سرزمین وحی محروم می‌شوند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سخت‌گیرانه‌ای را درباره مواد مخدر اعمال می‌کند، گفت: کشف حتی یک گرم مواد مخدر اعدام را در پی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به حرام بودن مواد مخدر و حرمت قائل شدن اسلام به حجاج، لازم است تا زائران از هرگونه انتقال مواد مخدر ممانعت و افراد آلوده به مواد مخدر نیز پیش از اعزام ترک کنند.

یزدان پناه با بیان اینکه عربستان درباره برخورد با حاملان مواد مخدر و معتادان تعارف ندارد،‌ یادآور شد: حتی در مواردی که افراد به خاطر این جرائم به زندان محکوم می‌شوند، شرایط سختی را از جمله اعمال شاقه در نظر گرفته است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن آغاز اعزام زائران حج تمتع اظهار امیدواری کرد تا با توجه هر چه بیشتر زائران به قوانین این کشور، مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول