اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

قیام 17 شهریور سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه ماکو گفت: قیام 17 شهریور سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

قیام 17 شهریور سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقاطع حساسی در پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد که از آن به عنوان ایام الله یاد شده است.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) 13 آبان و 17 شهریور که به جمعه سیاه نامگذاری شد صفحه ننگینی برای رژیم طاغوت است.

رنجبری ابراز داشت: ظلم و جنایتی که توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله انجام شد و مردم قتل عام شدند از اصول اساسی فروپاشی رژیم طاغوت بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند 13 آبان و 17 شهریور همیشه باید بزرگ داشته شود و به عنوان روزهای طلایی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شوند.

رنجبری اذعان کرد: مردم در 17 شهریور با حضور سلحشورانه خود در مقابل توپ و تفنگ خود را سپر انسانی قرار داده و نسبت به طاغوت زمان اعلام انزجار و نفرت کردند.

وی قیام 17 شهریور را سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران نیز سرچشمه بیداری اسلامی در منطقه بوده و در این زمینه مسلمانان باید با حفظ انسجام در راستای حفظ نتایج و آثار موج بیداری اسلامی در منطقه بکوشند.

رنجبری ادامه داد: بحث اتحاد و اتفاق ملت اسلامی موضوع مهمی است چرا که امروز هدف دشمن بحث فرقه‌ای و مذهبی نیست بلکه آن‌‌ها با اساس و اصول انسانی و اسلامی مخالفت دارند.

وی وحدت را یک اصل اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: لازمه‌ توفیق در مبارزه با دشمن اصلی و موفقیت در رهایی از وضعیت موجود در گرو همبستگی و اتحاد مسلمانان است.

رنجبری ادامه داد: امام خمینی (ره) وحدت را رمز پیروزی می‌دانستند و بر آن تاکید فراوانی داشتند و باید همه رهبران جهان اسلام به این نکته توجه نمایند.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی با استفاده از وحدت به عنوان رمز پیروزی و داشتن رهبری حکیم و مقتدر و فرزانه و استفاده از دستورات نجات بخش اسلام موفق شد حکومتی بر پایه اسلام به جای حکومت طاغوتی تاسیس نماید و بازویی برای مسلمانان و مستضعفان جهان باشد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه روحانیون آزاده و مستقل پا به پای مردم در قیام‌ها حضور داشته و دارند، افزود: از علما و نخبگان انتظار می‌رود که وظیفه و رسالت خود را در ایجاد اتحاد و انسجام اسلامی انجام دهند.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول