اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور بازرسی فنی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

بهینه‌سازی تعمیرات اساسی در مجتمع پارس جنوبی

رئیس امور بازرسی فنی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از برنامه این شرکت برای بهینه سازی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها با هدف افزایش بازه زمانی تعمیرات اساسی از یکسال به 36 ماه خبر داد.

بهینه‌سازی تعمیرات اساسی در مجتمع پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مهدی شفیعی‌مطهر شنبه‌شب در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تولید بیش از 44 درصد گاز کشور در مجتمع گازی نشان‌دهنده جایگاه این مجتمع در صنعت نفت و گاز کشور است.

وی افزود: در تعمیرات اساسی در پارس جنوبی اقدامات بسیار خوبی برای بهبود روند تعمیرات و افزابش کارایی تعمیرات انجام گرفته که با موفقیت اجرایی شده است.

رئیس امور بازرسی فنی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از برنامه این شرکت برای بهینه‌سازی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها با هدف افزایش بازه زمانی تعمیرات اساسی از یکسال به 36 ماه خبر داد.

شفیعی‌مطهر خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف، جلسات فنی کارشناسی متعددی با حضور مدیران پالایشگاه‌ها و کارشناسان بهره‌برداری، فرایند و تعمیرات با هدف کاهش دوره توقف واحد و اجتناب از تعدد تعمیرات و نیل به بازرسی ردیف‌های گازی به‌صورت هر سه سال یکبار تشکیل شده است.

وی با اشاره به مبنای فعالیت‌های بازرسی فنی تصریح کرد: برابر با سیاستگذاری‌های کلان بر مبنای ریسک و در راستای تسری نتایج بازرسی تجهیز نمونه و در راستای تنظیم سایر دستورکارها در بازه تعریف شده برای بازرسی فنی با هدف اصلی، یعنی رسیدن به بازه‌های زمانی حداقل 36 ماه برای تجهیزات بدون عیب است.

رئیس امور بازرسی فنی پارس جنوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای دستیابی به این هدف اظهار داشت: تحلیل و ارزیابی سالیانه نتایج بازرسی‌های تجهیزات واحد های عملیاتی، بهره‌برداری با توجه به اصول بازرسی بر مبنای ریسک و تمرکز تجهیزات دارای ریسک بالا، محاسبه طول عمر باقیمانده، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، روش‌ها و متدهای به روز از جمله آزمون‌های غیر مخرب پیشرفته در افزایش پایش‌های حین سرویس از جمله این فعالیت‌هاست.

شفیعی‌مطهر در پایان با اشاره به انجام حداکثر فعالیت‌های تعمیراتی و بازرسی تجهیزات در خارج از بازه‌های توقف تولید ردیف‌های گازی با همکاری واحدهای بهره‌برداری و تمهیدات لازم برای کاهش ریسک، اذعان داشت: انجام این اقدامات علاوه بر کوتاه کردن دوره توقف و تعمیرات اساسی، موجب ساماندهی و بهینه‌سازی دوره‌های تعمیرات اساسی خواهد شد.

انتهای پیام/2451/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول