اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز گاز پارس جنوبی خبر داد

احیای 72 هزار اصله درخت در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی برای به حداقل رساندن تاثیرات جنبه‌های زیست محیطی فعالیت خود در منطقه، پروژه بزرگ احیای 72 هزار نهال حرا را در این منطقه آغاز کرده است.

احیای 72 هزار اصله درخت در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق صنعت نفت است و بیش از 44 درصد گاز کشور در این مجتمع تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جاری با بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید ظرفیت تولید گاز این مجتمع به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

شعبان‌پور بیان داشت: بهبود وضعیت محیط زیست و توجه به آلودگی‌های محیطی از مسائلی است که مجتمع گازی پارس جنوبی توجه ویژه‌ای به آن دارد و در این خصوص اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با رویکرد تولید پاک، پایدار و مستمر حفاظت از محیط زیست را سرلوحه فعالیت‌های صنعتی خود قرار داده است.

این مسئول اذعان داشت: در ارتباط با وضعیت محیط زیست با توجه به اینکه بر اساس شرایط طراحی وجود فلر در پالایشگاه گاز به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از انتشار گازهای قابل احتراق و سمی در محیط الزامی است و طراح پالایشگاه میزان مشخصی فلرینگ را لازم دانسته اما در سال‌های اخیر متخصصان و کارشناسان مجتمع با بازنگری و بهینه‌کردن شرایط طراحی میزان مجاز فلرینگ را کاهش داده‌اند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز گاز پارس جنوبی عنوان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی برای به حداقل رساندن تأثیرات جنبه‌های زیست محیطی فعالیت خود در منطقه، پروژه بزرگ احیای 72 هزار نهال حرا را در این منطقه آغاز کرده است.

شعبان‌پور ابراز داشت:  تاکنون 22 هزار نهال در منطقه غرس شده است و در سال جاری نیز 50 هزار نهال جدید کاشته خواهد شد که نقش موثری در کاهش آلاینده‌های هوا در منطقه خواهد داشت.

بر اساس گزارش فارس، در این نشست تکنولوژی‌های روز کاهش مشعل سوزی در صنایع نفت و گاز، شرایط موجود منطقه از نظر میزان مشعل سوزی و نرخ آلودگی هوای محیط مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ارتقای شرایط زیست محیطی منطقه در مبحث آلودگی هوای پیشنهاد شد.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مسئولیت بهره‌برداری از پالایشگاه‌های فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را برعهده دارد.

هم اکنون 10 فاز این طرح توسعه این میدان در دست بهره‌برداری است که روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز تولید می کنند.

انتهای پیام/2451/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول