اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فیلم «آفتاب، مهتاب زمین» رخ می‎دهد

پالایش روحی یک روحانی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

«آفتاب مهتاب زمین» به کارگردانی علی قوی تن ، داستانی یک خطی از ملودرام اجتماعی با دورن مایه‎های دینی است که اشعار سهراب سپهری را در داستان پالایش روحی یک روحانی روایت می‌کند.

پالایش روحی یک روحانی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در حالی در اصفهان برگزار می‎شود که برخی از فیلم‎های اکران شده در جشنواره فیلم فجر به لیست فیلم‎های اصلی جشنواره فیلم کودک اضافه شده است.

«آفتاب مهتاب زمین» به کارگردانی علی قوی تن ، داستانی یک خطی از ملودرام اجتماعی با دورن مایه‎های دینی است که اشعار سهراب سپهری را در داستان پالایش روحی یک روحانی روایت می‌کند.

«آفتاب، مهتاب زمین» امتحان یک روحانی در مقابل عوامل تحریک کننده که البته نوع روایت این فیلم به خوبی چیدمان نشده است و کمتر مخاطب را درگیر خویش می‎سازد.

به نوعی که می‎توان گفت قوی تن در این فیلم سعی دارد، خود را از کلیشه‎ای بودن برهاند اما در گیر و دار داستان این عدم کلیشه‎ای بودن بسیار خارج از حد و نامعقول و همچنین در نقاطی از فیلم آزار دهنده است.

صحنه‎های ابتدایی فیلم مخاطب را به یاد شاعر کاشانی یعنی سهراب سپهری می‎اندازد که علی قوی تن در نقش روحانی تداعی گر این لحظات است و به گفته خودش این فیلم تنها یک تجربه برای او است که سعی کرده است اندکی متفاوت از حیث بازیگری و کارگردانی جلو دوربین برود و جلوی دوربین ببرد.

عدم حفظ قواعد و اصول در این فیلم منجر شده که مخاطب این فیلم را کمیک بخواند در صورتی که این کار به گفته کارگردانش به همراه فیلم پرواز بادبادک‎ها جز ساخته‎های فاخرش است، اما گره گشایی و گره افکنی در آفتاب، مهتاب، زمین جایی دارد و گویی کارگردان در هوای خوش یک روستا به سرش زده است که یک داستان یک خطی با روایتی ساده و ابتدایی را تنها برای وقت کشی جلو دوربین ببرد.

شاید بتوان گفت آفتاب مهتاب زمین ایده خوبی را در ذهن پرورانده باشد، اما در روایت داستان به خطا رفته و خارج از اصول و قواعد بازیگری و کارگردانی ساخته‎ شده است.

آفتاب مهتاب زمین ملودرامی اجتماعی با مایه‌های دینی به کارگردانی علی قوی تن و با بازی صدف بهشتی، مهسا معرفتی، حسین محمدیان، شادی محمدپور، محمود مرتضایی، توحید رستمی و دنیا نجفی در راه بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان است تا شاید عدم توفیق در جشنواره فجر را جبران کند.

انتهای پیام/63019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول