اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اعلام کرد

مهرماه؛ زمان برگزاری جشنواره فیلم و کودک قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مهرماه سال جاری را زمان برگزاری جشنواره فیلم و کودک قزوین عنوان کرد.

مهرماه؛ زمان برگزاری جشنواره فیلم و کودک قزوین

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به رونمایی و انتشار کتاب دانای اسرار به مناسب برگزاری گرامیداشت علامه زرآبادی در شهر قزوین اظهار داشت: این کتاب حاوی مجموعه مصاحبه‌های صدا و سیما با نزدیکان مرحوم زرآبادی است که کار جمع‌آوری آن توسط یکی از خبرنگاران ظرف مدت دو سال گذشته صورت گرفته است اما متأسفانه تا پیش از این موفقیتی در انتشار این مجموعه به دست نیامده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا این کتاب با همت انتشارات سایه‌گستر در روز همایش آیت‌الله زرآبادی رونمایی و در ایام هفته قزوین نیز منتشر شده و کار توزیع آن در حال انجام است.

شفیعی‌ها از جشنواره موسیقی قزوین به عنوان فعالیت ارزنده و مناسب اداره کل فرهنگ و ارشاد در حوزه تأثیرگذار هنر و موسیقی نام برد و افزود: این جشنواره تاکنون توانسته است ضمن تجمیع جوانان زمینه را برای بروز رقابت صحیح و منطقی موسیقی در قزوین و ارتقای این رشته مهیا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: همچنین هم‌زمان با آغاز مهر‌ماه با برگزاری جشنواره فیلم و کودک سینما مهتاب شهر قزوین به نمایش آثار مرتبط اقدام می‌کند که جزئیات و اطلاعات دقیق‌تر در این حوزه طی روز‌های آینده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام می‌شود.

شفیعی‌ها به تشریح برنامه‌های مختلف شش ماه دوم سال 92 توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین پرداخت و برگزاری نمایشگاه قرآن و کتاب و اجرای فعالیت‌های مختلف در دهه فجر را جزو دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

وی عنوان کرد: همچنین در راستای تربیت و استعداد‌یابی جوانان و علاقه‌مندان در حوزه هنری آموزش‌های ویژه هنری در استان قزوین با بستر‌سازی‌های مناسب و اجرای کلاس‌های متنوع برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر قزوین جزو کارهای ارزشمند صورت گرفته در حوزه علمی و آموزشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

شفیعی‌ها عنوان کرد: مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر قزوین از سال گذشته با سه رشته آغاز به کار کرد و پنج رشته دیگر از جمله موسیقی، خبرنگاری و نمایش نیز به این مرکز اضافه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مرکز علمی و کاربردی قزوین در تربیت نیروهای متخصص هنری بتواند نقش خوبی را ایفا کند و افزود: همچنین برگزاری نخستین جشنواره فصلی مطبوعات قزوین و جشنواره ادبیات نمایشی و نمایش‌نامه نویسی رضوی جزو فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول