اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات جودو قهرمانی استان کرمان

بانوان سیرجانی قهرمان مسابقات جودوی استان شدند

بانوان سیرجانی در مسابقات جودوی قهرمانی استان کرمان در رده نوجوانان قهرمان شدند.

بانوان سیرجانی قهرمان مسابقات جودوی استان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، عصر امروز مراسم اختتامیه مسابقات جودوی بانوان قهرمانی استان در رده نوجوانان در شهرستان کوهبنان برگزار شد و بانوان سیرجانی در رتبه قهرمانی ایستادند.

محمدجواد اکبری رئیس هیئت جودوی شهرستان کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مسابقات با حضور 70 شرکت کننده در قالب 6 تیم در شهرستان کوهبنان برگزار شد.

وی افزود: فعالیت‌های بدنی و ورزش در شرایط کنونی در جوامع مختلف دنیا به صورت ضرورتی انکارناپذیر پذیرفته شده است.

اکبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هماهنگ با دگرگون شدن همه شئون زندگی و حاکم شدن ارزش‌های اصیل و اسلامی بر جامعه، زنان نیز از هویت اصلی و با ارزش زن مسلمان برخوردار شدند و در اوایل انقلاب شورای ورزشی بانوان، امور ورزشی مربوط به زنان را زیر نظر گرفت.

وی ابراز داشت: اهمیت تربیت بدنی و ورزش برای رشد جسمی و روانی، الزامی و غیرقابل اجتناب است و با توجه به لزوم گسترش ورزش بین زنان جامعه باید مسئولان کشوری به ویژه مسئولان تربیت بدنی، گسترش ورزش زنان در دوره‌های مختلف زندگی را مدنظر قرار داده و برای آن شالوده و طرح نوینی تدارک ببینید که با ارزش‌های انقلاب اسلامی سازگار بوده و همخوانی داشته باشد.

اکبری تصریح کرد: در دنیای امروز شاید هیچ رشته ورزشی که زنان در آن مشارکت نورزند یا آنکه ورزش ویژه‌ای برای زنان تلقی شوند نیست، اما میزان این مشارکت در هر رشته ورزشی و هر کشور تفاوت دارد.

وی بیان داشت: شرکت زنان مسلمان در ورزش حرفه‌ای به تدریج در حال افزایش است و زنان ورزشکار ایرانی هم در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و مدال‌های جهانی کسب کرده‌اند.

اکبری خاطر نشان کرد: از جنبه‌های فرهنگی نیز می‌توان به ورزش بانوان توجه خاص داشت و دیدگاه‌های جدیدی را در این عرصه جستجو کرد.

به گزارش فارس در این مسابقات تیم‌های سیرجان، کرمان و بافت به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده و نفرات برتر این تیم‌ها با دریافت حکم قهرمانی، کاپ نیز دریافت کردند و تیم کوهبنان نیز به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

انتهای پیام/80012/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول