اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جشنواره‌ای برای کودکان سه قاره جهان در قزوین

سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در حالی گشایش یافت که برنامه‌های آن از طریق شبکه جام جم در قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا پوشش داده می‌شود.

جشنواره‌ای برای کودکان سه قاره جهان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرانجام سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در سرای سعد السلطنه گشایش یافت و انتظار برای تجربه یک دهه شادی و هیجان برای شهروندان قزوینی پایان گرفت.

مسئولان برگزاری جشنواره تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی همه مقدمات برپایی سامان یافته جشنواره سوم به کار بسته‌اند.

نمادهای مربوط به جشنواره حالا بیشتر از دیگر نمادها و اعلان‌های برنامه‌های روز قزوین به چشم می‌خورد و این تنها بخشی از همه چیزهایی است که برای آغاز این رویداد ملی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

اطلاع‌رسانی جشنواره در داخل و خارج شهر

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و مدیر اجرایی برگزاری سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی از فضاسازی و تبلیغات جشنواره در استان‌های تهران و کرج علاوه بر قزوین خبر داد.

وی گفت: 10 آگهی‌نما و 50 فیکسچر در تهران و کرج نصب شده و نیز پوسترهای جشنواره در مراکز فرهنگی، هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری پایتخت توزیع شده است.

سعید وزیری‌نژاد افزود: پیامک‌هایی به شهروندان قزوین و استان‌های هم‌جوار ارسال و در اتوبان‌های منتهی به قزوین آگهی‌نماهای تبلیغاتی برای دعوت از مسافران برای بازدید از جشنواره نصب شده است.

مدیر اجرایی جشنواره بازی و اسباب‌بازی یادآور شد: رادیو شهر و سیمای استان برنامه‌های تدارک دیده‌ شده را اطلاع‌رسانی می‌کنند و دو رستوران آفتاب و صحرا در خارج استان مسئول انجام تبلیغات جشنواره نیز هست.

دعوت از شهروندان برای حضور در جشنواره

مدیر فرهنگی و چیدمان غرفه‌های جشنواره گفت: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 12 تا 15 شهریورماه یک دستگاه تریلی سیار در سطح شهر و بوستان‌ها به راه افتاده و کودکان دیروز و امروز را برای دیدن از جشنواره دعوت می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های متنوع تبلیغاتی، فرهنگی و هنری در امامزاده حسین (ع) و شش بوستان شهر برگزار شده و تا 14 شهریور ماه ادامه دارد.

صادق آریان به برنامه شهر مینودری اشاره کرد که برنامه‌ها و اتفاقات مختلف روز قزوین و جشنواره بازی و اسباب‌بازی را منعکس می‌کند.

وی از انجام مقدمات برای اجرای «گروه کر» مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی در همایش تجلیل از مفاخر و رونمایی از سرود روز قزوین خبر داد.

این مقام مسئول از هماهنگی‌های صورت گرفته برای انعکاس اتفاقات جشنواره از طریق شبکه جام جم و پوشش برنامه‌ها در قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا خبر داد.

وی ضمن اینکه از اجرای برنامه‌های مختلف هنری و سرگرم‌کننده برای بچه‌های دیروز با حضور هنرمندان استانی و ملی خبر می‌داد، عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته تورهای شهر گشت از 10 شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا پایان جشنواره به کار خود ادامه می‌دهند.

آریان از تهیه تندیس امامزاده حسین (ع) و دروازه تهران قدیم و هدیه‌ آن به میهمانان ویژه خبر داد.

یونیسف؛ مخاطب بچه‌ها در جشنواره

مدیر تبلیغات و طراحی داخلی جشنواره گفت: نزدیک 20 آگهی‌نما، 40 فیکسچر، چهار هزار پوستر، شش تیربرد و هفت پل هوایی در شهر قزوین سومین جشنواره را اطلاع‌رسانی کرده‌اند و از آگهی‌نما و ال ای دی فرودگاه مهرآباد برای تبلیغات استفاده شده است.

وی در رابطه با طراحی داخلی جشنواره نیز گفت: نصب تابلوهای سردرب غرفه‌ها، طراحی داخلی، سردرب اصلی نمایشگاه به همراه پنج تابلو خوشامدگویی و پنج تابلو دیگر که برگرفته از شعارهای مربوط به سازمان یونیسف همچون «ما کودکان حق داریم شاد باشیم» و یا «ما کودکان حق داریم بازی کنیم» در جشنواره برای استقبال از بچه‌ها نصب شده‌ است.

وی مستندسازی و تهیه نشریه جشنواره را از دیگر اقدامات انجام‌شده برشمرد.

قوی‌ترین نوجوانان قزوینی در جشنواره بازی و اسباب‌بازی

مدیر بازی و تفریحات سالم جشنواره بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه ورزش‌های بومی و محلی 70 بازی قدیمی توسط 50 نیروی آموزش‌دیده در روزهای مختلف جشنواره برای بازدیدکنندگان به اجرا درمی‌آید.

حمید نیرومند افزود: همچنین اجرای 80 بازی جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن اینکه از برگزاری مسابقه قوی‌ترین نوجوان خبر می‌داد، گفت: برنامه «گل شادی» برای خانواده‌ها ترتیب داده شده است که در قالب آن اعضای خانواده توپ را به سمت دروازه شوت خواهند کرد.

جشنواره هر روز رصد می‌شود

مدیر افکارسنجی و نظرسنجی جشنواره از فعالیت دو تیم نظرسنجی برای پوشش برنامه‌های فرهنگی و هنری جشنواره و یک تیم دیگر برای انجام برنامه‌های ورزشی خبر داد و گفت: برگه‌های نظرسنجی حاوی انتقادات و پیشنهاد‌ها و پاسخ‌گویی سئوالات بازدیدکنندگان است که پس از پایان نمایشگاه تبدیل به بانک اطلاعاتی منسجمی خواهد شد.

وی یادآور شد: در هر روز برپایی جشنواره سوم، اطلاعات نظرسنجی به سیستم وارد می‌شود و ضمن انجام تحلیل نرم‌افزاری بررسی‌ها انجام و برای روز بعد نقاط قوت تقویت‌شده و یا عملکردهای منفی و دارای ضعف از بین می‌رود.

حاجی کریمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این نظرسنجی‌ها امتیاز کلی جشنواره در پایان مشخص می‌شود، یادآور: در سال اول 72 و در سال دوم 87 امتیاز کسب شد و پیش‌بینی می‌شود در سال سوم میزان امتیاز به بیش از 90 برسد.

جشنواره بازی و اسباب‌بازی، مقصد گردشگران

مدیر جذب گردشگر جشنواره نیز اظهار کرد: اقدامات مختلفی در جذب گردشگر از دیگر نقاط ایران به انجام رسیده است به عنوان نمونه تور رسانه‌ای متشکل از فعالان مطبوعاتی کشور با نام «داستان یک شهر» روایتگر برنامه‌های مختلف جشنواره بازی و اسباب‌بازی هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز در حوزه جذب گردشگر از دیگر نقاط ایران صورت گرفته است.

جوایز کودکان برتر هدفمند توزیع می‌شوند

مدیر تولید محصولات جشنواره گفت: تهیه ویژه‌نامه کودک در 32 صفحه و در تیراژ پنج هزار نسخه با همکاری اداره کودک و نوجوان از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار گرفت و در جشنواره بازی و اسباب‌بازی به صورت متمرکز و هدفمند توزیع می‌شود.

وی افزود: اقلام و هدایایی متناسب با رشد شخصیت و خلاقیت کودکان و کاملاً بومی تهیه شده که به صورت منسجم به برندگان مسابقات و برنامه‌های مختلف اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله این هدایا، نرم‌افزارهایی است که از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده‌ است.

وی یادآور: 20 هزار جلد کتاب با موضوع آموزش فرهنگ شهروندی برای گروه سنی «الف» و «ب» تهیه شده که جزو جوایز جشنواره خواهند بود.

سازنده اسباب‌بازی‌های قدیمی در جشنواره سوم

مسئول تدوین محتوای جشنواره از رایزنی‌های واحد متبوع خود برای استقرار موزه تاریخ ادبیات کودک ایران در جشنواره بازی و اسباب‌بازی خبر داد.

وی ادامه داد: هماهنگی برای حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استانی و کشوری و بین‌المللی از ماه‌ها قبل صورت گرفت تا در جشنواره حضور یابند.

رجبی از حضور سازنده اسباب‌بازی قدیمی کشور و دارنده بزرگ‌ترین کلکسیونر ماشین‌های اسباب‌بازی لوکس، ماکت و مقوایی در این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول