اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت:

توانمندسازی جامعه از ضروریات ارتقای سواد سلامت در جامعه است

مدیر کل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ‌سازی، آموزش عمومی، و توانمند‌سازی جامعه از ضروریات ارتقاء سواد سلامت در جامعه است.

توانمندسازی جامعه از ضروریات ارتقای سواد سلامت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدحسین تقدیسی در اختتامیه کنگره مدیریت خدمات نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: ارائه الگوی جامع سبک زندگی سالم در جامعه جز با مشارکت، همکاری و مداخله دیگر سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی که حدود 80درصد سلامت جامعه بر عهده آنهاست میسر و شدنی نیست.

وی ادامه داد ارتقاء سواد سلامت جامعه باید به عنوان محور عدالت در سلامت جامعه و به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شود.

تقدیسی فرهنگ‌سازی، آموزش عمومی، و توانمندسازی جامعه را از ضروریات ارتقاء سواد سلامت در جامعه برشمرد.

رئیس پژوهشکده کبد و گوارش دانشگاه تهران نیز نقش مطالعه وتحقیقات را در بررسی اثباتی برخی از بیماری‌های زمینه ای بسیار مهم ارزیابی کرد و از تحقیقات علوم پایه بعنوان اساسی‌ترین کارهای تحقیقاتی نام برد.

ملک زاده صرف وقت و هزینه و همچنین سرمایه‌گذاری در برنامه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی را لازمه پیشرفت علم پزشکی وسایر علوم عنوان کرد.

دبیر علمی کنگره نیز گفت تعداد 500 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از این تعداد 150 مقاله بصورت پوستر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و 50 مقاله بصورت سخنرانی ارائه شد.

میرزایی ادامه داد: سه مقاله و سه پوستر توسط هیئت داوران به عنوان مقاله و پوستر برتر شناخته و به افراد برتر جوایزی اهدا شد.

گفتنی است این کنگره برای نخستین بار در کشور و باحضور مسئولان وزارت بهداشت، اعضای هیئت علمی برخی از دانشگاه‌های کشور از 12 لغایت 14 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول