اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن مردم با نمایندگان-1

درخواست‌های مردم کرمانشاه از وکلای خود در مجلس

مردم کرمانشاه نظرات خود درباره عملکرد نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی را مطرح کرده‌اند.

درخواست‌های مردم کرمانشاه از وکلای خود در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه حضور مردم در صحنه شکل گرفت و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد برگزاری انتخابات متعددی بوده‌ایم و این نشان‌دهنده انتخاب سرنوشت مردم در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و ... توسط خودشان است.

انتخابات نماد بارز مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است و هر انتخاباتی پرشورتر از انتخابات قبل برگزار می‌شود و این نشان از اعتماد مردم به نظام و علاقمندی و امیدواری در تعیین سرنوشت خویش است.

یکی از انتخاباتی که بسیار اهمیت دارد، انتخابات مجلس شورای اسلامی است و نمایندگانی که توسط مردم انتخاب می‌شوند، وکیل مردم هستند و به‌مدت چهار سال فرصت خدمت‌گزاری دارند و می‌توانند منشا خدمات ارزشمند و ماندگاری باشند.

استان کرمانشاه در این دوره از مجلس شورای اسلامی دارای هشت نماینده است که با رأی مردم در حال تلاش و فعالیت هستند.

شاید بهترین ملاک برای سنجش کارآمدبودن یک نماینده، اقدامات وی از نگاه موکلانش است. در همین راستا خبرگزاری فارس در اقدامی نو اقدام به نظرسنجی از مردم استان کرمانشاه درباره عملکرد وکلایشان در خانه ملت کرده و در این‌باره نظرات طیف‌های مختلفی را جویا شده است.

در سلسله گزارش‌های اختصاصی خبرگزاری فارس کرمانشاه، نظرات مردم درباره نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شود و نظرات مشابه برای رعایت اختصار تکرار نمی‌شود.

حیدری‌طیب از خصیصه مردمی بودن برخوردار است

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حیدری‌طیب یکی از نمایندگان جوان در خانه ملت است و این موضوع می‌تواند موجب انجام اقدامات خوبی شود، چرا که با استفاده از نیروی جوانی تلاش بیشتری انجام می‌دهد و از سوی دیگر شناخت خوبی نسبت به نیازهای جامعه خواهد داشت.

سیدبابک حسینی تصریح کرد: حیدری‌طیب از خصیصه مردمی بودن برخوردار است. البته این مردمی بودن نباید موجب شود که نماینده بنابر تعارف از انجام اقدامات لازم خودداری کند.

به گفته حسینی، یک نماینده باید در مورد توان خود و انجام امورات مردم صادقانه به مردم جواب بدهد و به‌صورت شفاف به درخواست‌ها پاسخ بگوید.

اعلام مواضع به‌صورت شفاف ایراداتی دارد

یک دانشجوی کارشناسی ارشد گفت: حیدری‌طیب به‌صورت شفاف مواضع خود را اعلام می‌کند و چنین رویکردی برای یک نماینده ایراداتی دارد.

امین رحمتی تاکید کرد: یک نماینده با اعلام مواضع شفاف ممکن است خلاف سلیقه موکلان خود پیش برود و یا به‌دلیل تاثیرگذاری که بر روی مردم دارد، طیف زیادی از افراد به سمت و سویی ترغیب شوند و این اجازه تحلیل و بررسی را از آنان می‌گیرد.

حیدری‌طیب برای رفع مشکل عمومی هیئت‌های ورزشی اقدام کند

یک ورزشکار کرمانشاهی اعلام کرد: حیدری‌طیب ادعا می‌کند نماینده ورزشکاران است و این به‌دلیل ورزشکار بودن خودش است.

سعید رحمتی وضعیت ورزش و هیئت‌های ورزشی را نامناسب دانست و تاکید کرد: در موارد فردی این نماینده درخواست‌ها را پی‌گیری می‌کند، اما تلاش برای رفع مشکل کلی و عمومی نتایج بهتری به‌دنبال دارد.

وی از درخواست جمع زیادی از ورزشکاران به این نماینده برای پی‌گیری مشکلات موجود خبر داد و گفت: بنا داریم درخواست ورزشکاران کرمانشاهی را به حیدری‌طیب ارائه دهیم و بدون شک اقدامات وی برای بهبود شرایط و حصول نتیجه مناسب رضایت‌مندی زیادی به‌دنبال دارد.

حیدری‌طیب نماینده بانوان تعیین کند

یک شهروند کرمانشاهی تصریح کرد: تمام نمایندگان هنگام تبلیغات انتخاباتی از شعارهای مختلفی استفاده می‌کنند و یکی از این شعارها توجه به موضوعات مربوط به بانوان است.

ماهک سهرابی با اشاره به اینکه بانوان در زمینه‌های مختلفی در جامعه فعالیت می‌کنند و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند، ابراز داشت: وجود یک نماینده یا مشاور بانوان برای هر نماینده‌ای احترام به قشر زنان جامعه است.

سهرابی وجود چنین فردی را موجب ارتباط بیشتر نمایندگان با مردم عنوان کرد و گفت: نمایندگان با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانند از نظرات و خواسته‌های مربوط به بانوان به شکل بهتری مطلع شوند.

وی خاطر نشان کرد: از نمایندگان انتظار می‌رود به این موضوع توجه کنند و یک نفر را برای این موضوع انتخاب و به مردم اعلام کنند.

اطلاع‌رسانی صحیح از سوی نمایندگان احترام به مردم است

یک کارمند بازنشسته تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح از سوی نمایندگان احترام به مردم است و از سویی موجب دلگرمی آن‌ها می‌شود.

حسن قاسمی اظهار داشت: حیدری‌طیب به این موضوع توجه کرده و از دریچه رسانه‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

حیدری‌طیب با وجود فوت همسرش دست از تلاش نکشید

یک شهروند کرمانشاهی با بیان اینکه یک نماینده باید جلساتی با طیف‌های مختلف داشته باشد، افزود: تشکیل چنین جلساتی نماینده را از مشکلات و خواسته‌های مردم حوزه انتخابیه بیشتر مطلع می‌کند.

رضا محمدی اعلام کرد: حیدری‌طیب در ابتدای دوره وکالتش با حادثه تلخی روبه‌رو شد و همسرش فوت کرد، اما این اتفاق در روحیه تلاش و پی‌گیری وی تاثیر مشهودی نگذاشت.

محمدی بیان داشت: نمایندگان دارای مشغله‌های فراوان هستند و زمان برایشان بسیار اهمیت دارد، اما باید با برنامه‌ریزی دقیق به فکر ارتباط رو در رو با مردم باشند.

وی با اشاره به شرکت نمایندگان در جلسات مختلف، عنوان کرد: نمایندگان در این جلسات با مردم ارتباط دارند، اما همه اقشار باید مورد توجه باشند و تشکیل جلسات بر اساس برنامه‌ریزی مشخص و با اطلاع‌رسانی قبلی و گسترده با طیف‌های مختلف مردم اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/2700/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول