اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:

مصالح ملت فدای دیدگاه‌های جناحی نشود

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شواری اسلامی با بیان این‌که مصالح ملت فدای دیدگاه‌های جناحی نشود، گفت: متاسفانه بعضی‌ها مردم استان را به عنوان نردبام ترقی خود تلقی می‌کنند.

مصالح ملت فدای دیدگاه‌های جناحی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد بیاتیان ‌شب‌ گذشته در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج  گفت: افرادی که مخالف برنامه‌های دولت هستند نباید مصالح نظام و ملت را بدین واسطه فدای دیدگاه‌های جناحی و گروهی کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که در بحث بررسی بودجه امسال در مجلس ایجاد شد در رابطه با اعلام کسری 40 هزار میلیارد تومانی بودجه‌ای که مجلس بسته بود از سوی مرادی معاون رئیس جمهور و رد آن توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ناشی از جناجی نگریستن به مسائل بود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس دیدگاه‌های مسئولان را با توجه به مشکلات موجود استان در اصلاحیه بودجه مدنظر قرار می‌دهند و در این رابطه با سایر نمایندگان در مجلس رایزنی خواهند کرد.

وی به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این آیین نامه اگر در جلسه‌ای نام  شخصی برده شود حق وی برای دفاع از خود محفوظ است.

بیاتیان تصریح کرد: متاسفانه در جلساتی در دولت گذشته جفایی به نمایندگان مردم استان شده بود و آن‌ها را افرادی که کاری جز زحمت برای مردم ندارند، خطاب کرده بودند.

وی اظهار داشت: شان و جایگاه نمایندگان استان را نباید به دلیل عدم حضور و انتقاد آن‌ها نسبت به مراسم افتتاحیه‌ای، زیر سئوال برد.

بیاتیان عنوان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و تمامی مسئولان با واسطه و بی‌واسطه منتخب مردم هستند چراکه نظام ما مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دیگر زمان راه‌اندازی جنگ زرگری نیست.

بیاتیان تصریح کرد: نمایندگان استان تا به امروز هر حرف و مبحثی را که مطرح کردند براساس مصالح مردم بوده است و لاغیر.

وی اظهار داشت: عده‌ای متاسفانه مردم استان را نردبان ترقی خود دانستند و امروز هم همان دیدگاه و نگاه را دارند در صورتیکه تمامی نمایندگان و مسئولان خادم مردم هستند.

بیاتیان عنوان کرد: تعامل و همگرایی بین مسئولان و نمایندگان مجلس بارها از سوی بزرگان کشورمان توصیه و مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین همه باید در این راستا گام برداریم.

 

وی با اشاره به این که مصلحت مردم در اولویت قرار دارد، افزود: نباید در تریبون‌های عمومی برای خوشامدگویی عده‌ای و انتقاد از افرادی خدمات و فعالیت‌ها و شان نمایندگان مجلس زیر سئوال برده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید اجازه ترویج چنین بدعت‌هایی در جامعه اسلامی ما داده شود و به جای این گونه حرکات باید فضای تعامل، وحدت و همدلی را در کشور حاکم کرد.

بیاتیان خاطرنشان کرد: انتقادی سازنده به شمار می‌آید که دربردارنده راهکارهای اصولی و اساسی و در قالب کار کارشناسی باشد.

وی با بیان این‌که خدمات دولت نهم و دهم در کردستان قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست، گفت: با این وجود بازهم کردستان در بخش تولید، صنعت و اشتغال مسیر طولانی برای رسیدن به سایر استان‌های کشور در پیش دارد.

بیاتیان ادامه داد: استان‌های توسعه یافته کشور با دلار هفت تومانی صنعت و تولید خود را در زمانی که مردان کردستانی در صف مقابله با ضدانقلاب بودند، ارتقا دادند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم وضعیت استان کردستان در دولت یازدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور به استان‌های مرزی بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/79003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول