اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

آمریکا به جنون مبتلا شده است/دفاع سوریه نامحدود خواهد بود

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به حمله احتمالی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا به جنون مبتلا شده است.

آمریکا به جنون مبتلا شده است/دفاع سوریه نامحدود خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهر، ماجراجویی‌های آمریکا در سوریه را زیر نظر و فشار لابی صهیونیسم ذکر کرد و اظهار داشت: آمریکا در حمله به سوریه گرچه با مخالفت جهانی و حتی مخالفت 60 تا 70 درصدی مردم خود مواجه شده است اما برخلاف خواسته‌های مردم دنیا و مردم کشورش با جنون کامل می‌خواهد به کشور مقاوم سوریه حمله کند.

وی افزود: این ادعای آمریکا که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند دروغ محض است چراکه هیچ سند و مدرکی در این زمینه ندارد.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: چرا آمریکا در برابر جنایات صدام در حمله شیمیایی به شلمچه و درو کردن پنج هزار نفر انسان بی‌گناه و سربازان ایرانی سکوت کرد و صدایش درنیامد؛ در حالی که مدرک و سند هم وجود داشت.

موسوی بیان کرد: اینکه آمریکا اذعان می‌کند القاعده در سوریه وجود ندارد بیانگر این است که خودشان هم از القاعده‌ای که به دست خودشان درست کرده‌اند، متنفر هستند.

وی افزود: گرچه آمریکایی‌ها اذعان کرده‌اند که حمله به سوریه محدود خواهد بود ولی باید بدانند که دفاع سوریه نامحدود خواهد بود.

موسوی اضافه کرد: مردم سوریه برای دفاع از شرف، ناموس و حیثیت با تمام توان در برابر آمریکا ایستادگی کرده و از همه منافعشان که در تیررس آمریکا قرار بگیرد، دفاع خواهند کرد.

امام جمعه شهر آبیک از حمایت کشورهایی مانند عربستان، ترکیه، امارات، اردن و قطر از جنگ آمریکا علیه سوریه اظهار تأسف کرد و اذعان داشت: چرا باید ترکیه پایگاه جنگی و عربستان پول نفت خود را در اختیار آمریکا قرار دهد.

موسوی افزود: حمایت کشورهای مسلمان از آمریکا در حمله به سوریه بیانگر این است که با پول مسلمانان، مسلمانان دیگر قتل‌عام می‌شوند که در شأن جهان اسلام نیست.

وی گفت: اگر خدای نخواسته سوریه تضعیف شود، رژیم صهیونیستی از آتش‌افروزی دست نخواهد کشید.

موسوی اضافه کرد: امیدواریم که با عنایات الهی، منطقه خاورمیانه از لوث وجود استکبار جهانی پاک و شاخ آمریکا در این منطقه شکسته شود و آرامش به منطقه بازگردد.

17 شهریور ایستادگی ملت ایران برای احقاق حق بود

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به سالروز 17 شهریور روز جمعه خونین سال 57 و با بیان اینکه 17 شهریور ایستادگی ملت ایران برای احقاق حق بود، ابراز داشت: 17 شهریور چهره ننگین رژیم پهلوی و طرفدارانش را آشکار کرد و نشان داد که مردم از قیامی که برای خداست و از نهضتی که بر اساس انسانیت و معنویت و عقیده شکل بگیرد، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: قیام 17 شهریور که در آن پنج هزار زن و مرد و کودک به شهادت رسیدند، علاوه بر ایمان مردم ایران به قدرت ماورای الهی، ثابت کرد که نهضت عقیده و اسلام ملت ایران شکست‌ناپذیر است چراکه یا پیروز است و یا به مقام شهادت می‌رسد.

وی با تأکید بر الگو گرفتن نوجوانان و جوانان از اهداف قیام 17 شهریور افزود: 17 شهریور سرشار از درس‌های آموزنده است که مطلوب است نسل نوجوان و جوان از درس‌های آن سرمشق گرفته و چراغ راه خود قرار دهد.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به ترور 17 هزار نفر در کشور از سوی منافقان گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها جنایتکاران تروریست را مجهز کرده تا دست به ترور هم‌وطنانمان بزنند و حتی نام منافقان را از لیست تروریست‌ها خارج کردند که بیانگر زبونی و نادانی آن‌ها است.

موسوی با تأکید بر تقوای الهی اضافه کرد: لباس تقوا در همه خواص و خصوصیات از لباس مادی بهتر است و یکی از آیات و نشانه‌های الهی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: لباس تقوا با لباس مادی قابل مقایسه نیست چراکه وجود چنان لباسی در انسان سبب می‌شود انسان متذکر شده و هدف از خلقت و هستی خود را درک کرده و به شناخت حق تعالی دست یابد.

امام جمعه شهر آبیک بر توجه ویژه مسئولان استان قزوین بر احداث مصلای نماز جمعه، احداث حوزه علمیه خواهران و برادران و مشکلات ستاد نماز جمعه شهرستان آبیک تأکید و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول