اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حسینی بوشهری:

آمریکا به پدرخوانده تروریست‌ها تبدیل شده است

امام جمعه قم با اشاره به شعار مبارزه با تروریست غربی‌ها به ویژه آمریکا تاکید کرد:‌ آنها امروز به نوعی پدرخوانده تروریست‌ها تبدیل شده‌اند.

آمریکا به پدرخوانده تروریست‌ها تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می‌فرماید هر کس از معصیت و گناه فاصله بگیرد خداوند او را بدون داشتن مال و اموال غنی می‌کند و اگر فرد به تقوا ملبس شد عنایات خداوند شامل حال او می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(س)، به تشریح علت نام گذاری عنوان کرامت برای این ایام پرداخت و یادآور شد: در ارتباط با زیارت حضرت معصومه (س) فضیلت بسیاری در روایات آمده است و امام صادق می‌فرمایند حرم ما اهل بیت شهر قم است و مردم باید قدر این شهر و آستان را بدانند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در روایات آمده است کسی که کریمه اهل بیت را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به فضایل زیارت امام رضا(ع) تاکید کرد: امام رضا می‌فرمایند هر کس فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند گویی ایشان را زیارت کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در خصوص مقام شفاعت فاطمه معصومه(س) تعبیر خاصی وجود دارد، گفت: فاطمه معصومه در پیشگاه خداوند دارای جایگاه بلندی هستند و امیدواریم که ایشان در فردای قیامت ما را شفاعت کنند.

وی ادامه داد: به وسیله شفاعت فاطمه معصومه شیعیان وارد بهشت می شوند و این شفاعت نصیب کسی می‌شود که زیارتی با معرفت داشته باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه عظمت قم به عظمت کریمه اهل بیت(س) است گفت: باید به دنبال این باشیم که از کرامت کریمه اهل بیت و علی بن موسی الرضا(ع) بهره ببریم.

وی با طرح این سئوال که کریم کیست و کرامت چیست، افزود: یکی از ویژگی‌های کرامت شکرگزاری است و افراد کریم در برابر کم شاکر خداوند هستند.

آیت الله حسینی بوشهری گره گشایی از کار مردم را از دیگر ویژگی‌های افراد کریم دانست و یادآور شد: انسان‌های کریم از خطای دیگران گذشته و از گناه دوری می‌کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در مجالسی که در سراسر کشور در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود مردم برای آشنایی هرچه بیشتر با سیره اهل بیت شرکت داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته حج گفت: مکه درس یاد خدا، برابری، برادری و ارتباط داشتن امت اسلامی با یکدیگر را به ما می‌دهد و امیدواریم ایرانیانیی که به حج مشرف می‌شوند برای سایر ملت‌ها الگو باشند و خدای نکرده اقدامی نکنند که موجب وهن ایران اسلامی شود.

وی سالروز قیام 17 شهریور را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن روز تعداد زیادی مردم مانند برگ‌های پاییز روی زمین ریختند؛ شهدایی که تقدیم انقلاب کردیم همه برای ما این پیام را دارد که این انقلاب اسلامی به آسانی به دست من و شما نرسیده است و خون شهدا تضمین کننده پیروزی انقلاب بود و ادامه انقلاب نیز قطعا با امداد گرفتن از ارواح طیبه شهدا است.

آیت الله حسینی بوشهری به وقوع حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و اظهار کرد: امروز مردم ما چشم خود را باز می‌کنند می‌بییند که چه کسی حامی تروریسم است و مشاهده می‌کنند که در سوریه با حمایت آمریکا جنگ و خونریزی به راه افتاده است.

وی خطاب به سران کشور آمریکا تاکید کرد: شما آمدید حمله کردید که با تروریسم مبارزه کنید ولی امروز به پدرخوانده تروریسم‌ها تبدیل شدید.

امام جمعه قم گفت: امروز همگان می‌دانیم که دشمنان در حالی بر طبل جنگ می‌کوبند که اکثر کشورها و ملت‌ها و رئیس سازمان ملل با حمله به سوریه مخالفت می‌کنند؛ البته آمریکایی‌ها همچنان مصمم هستند که در این کشور جنایت دیگری را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه حمله آمریکا برای تضمین امنیت اسراییل و دلداری دادن به تروریست‌ها به دلیل شکست‌هایی است که متحمل شده‌اند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قطعا در این جریان ضربه خواهد خورد و ضرر خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: اینها در دنیا ژست طرفداری از مردم می‌گیرند؛ آن روز که صدام بمباران شیمیایی کرد آیا مدافع مردم نبودید؟ برخی کشورهای منطقه به آمریکا اعلام می‌کنند که تمام هزینه جنگ علیه سوریه که یک کشور عربی و اسلامی است را تامین می‌کنند؛ کجای این مسئله با اسلام و شریعت می‌سازد؟

امام جمعه قم به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: در آغاز این جلسه جنازه مطهر شهدا در جلسه حضور داشتد و بزرگان ما زیرجنازه شهدا رفتند و آنها را تشییع کردند تا به دنیا اعلام کنند که آبرو و عزت ما در سایه شهدا است.

وی بیان کرد: نمایندگان خبرگان در نطق‌های خود به بیان مشکلات مردم پرداختند و جا داشت که این نطق‌ها از رسانه ملی پخش شود؛ رئیس جمهور تحلیل جامعی از شرایط کشور ارائه دادند و امید دادند که در ماه‌های آینده بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم بگشایند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری اجلاس نماز با پیام رهبری، بر توجه به نکات مطرح شده از سوی ایشان در خصوص توجه هرچه بیشتر به اقامه نماز در جامعه تاکید کرد.

وی در پایان به حادثه پادگان اشرف اشاره کرد و گفت: این حادثه به کشته‌شدن منافقینی انجامید دستشان به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است و چوب خدا صدا ندارد.

انتهای پیام/2258/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول