اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست اداری در کهگیلویه و بویراحمد

روایت استاندار از مشکلات مسکن مهر

نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات عدیده‌ای که امروزه ساکنان آن در استان عنوان می‌کنند، حواشی جالبی داشت.

روایت استاندار از مشکلات مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌های اداری مطالبی مطرح می‌شود که گاه حواشی آن بیش از متن جالب و خواندنی به نظر می‌رسد که نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات عدیده مسکن مهر استان از این دست نشست‌ها بود.

به گزارش فارس، پیش از برگزاری نشست شورای مسکن، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت سرزده و البته ناشناس از تعدادی مجتمع‌های شهر یاسوج بازدید به عمل آورده بود.

استاندار که به شدت از برخی عملکردها ناراحت به نظر می‌رسید از مسئولان حاضر در این نشست درخواست کرد تا خود را معرفی کنند و در حین معرفی، برخی دست‌اندرکاران مسکن مهر را مورد عتاب قرار داد.

سید حسین صابری در این نشست بیش از همه ناظران و بازرسان مسکن مهر را مورد خطاب قرار داد و نتوانست ناراحتی خود را از کارها و اقدامات آن‌ها پنهان کند.

این مسئول ارشد اجرایی با بیان این‌که مسکن مهر بدون روشویی و ظرف‌شویی را نمی‌توان مسکن مهر و محل زندگی قلمداد کرد، افزود: این مشکلات جزئی مردم را نسبت به کلیت مسکن مهر بی‌اعتماد می‌کند.

لخت بودن سیم‌های برق، کار نکردن کلید و پریزها، بیرون زدن سیم‌های برق از زیر سفیدکاری منازل، بسته نشدن درب‌ها و پنجره‌ها، خراب بودن دستگیره‌ها و ده‌ها مورد جزئی دیگر از مشکلات کوچکی بود که استاندار خود در بازدید قبل از جلسه مشاهده کرده بود.

موضوع دیگری که باعث خنده حاضرین در جلسه شد، خاطره استاندار از بازدید قبل از این جلسه بود آن‌جا که استاندار گفت: از پیمانکار پرسیدم چرا سنگ راه پله شکسته شده که در جواب گفت؛ رفت و آمد مردم آن را به این روز انداخته که باز از او پرسیدم چند واحد در این آپارتمان مستقر شده‌اند که سنگ‌ها را زیر پا شکسته‌اند؛ که پیمانکار گفت «حاج آقا هنوز واحدها را تحویل نگرفته‌اند»!!

صابری مردمی که مسکن مهر تحویل گرفته‌اند را جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و گفت: با همه این مشکلاتی که هست و من آن‌ها را قابل رفع در کمترین زمان می‌دانم اما چرا باید به جای قسط‌بندی 20 ساله برای این مردم مستضعف تقسیط 12 ساله کنیم تا فشار مضاعفی بر دوش آن‌ها باشد.

وی که در این نشست دو تفاهم‌نامه مسکن مهر را به صورت تمام و کمال قرائت کرد، ادامه داد: نمی‌دانم که اسم این را باید تفاهم‌نامه گذاشت یا قرارداد ترکمنچای.

مسئول ارشد اجرایی در این استان 90 درصد از مشکلات عنوان شده توسط مردم را درست و واقعی دانست و گفت: فضای سبز 40 متری در محوطه مجتمع‌های مسکن مهر چیست که نمی‌توانید آن را درست کنید و در اختیار مردم قرار دهید و چرا باید ورودی این خانه‌ها آسفالت نباشد که مردم از بیرون بگویند این هم مسکن مهر آقایان.

وی بسیاری از مشکلات را حاصل بی‌سلیقگی مسئولان دانست و گفت: وقتی دریچه منحول فاضلاب در حیاط مسکن مهر 70 سانتی‌متر از کف محوطه بلندتر است یعنی بی‌سلیقگی محض.

استاندار در این نشست از خاطره تلخی که در صبح روز بازدید خود از مجتمع ساحلی یاسوج اتفاق افتاده بود هم سخن گفت و افزود: در حین بازدید دیدم که صدای جیغ دختربچه‌ای درآمد و سر و صدا و فریاد پدر و مادر بچه بلند شد.

استاندار در توضیح ادامه این ماجرا افزود: ام‌دی‌اف که در تراست نصب شده بود بر اثر تکان باد از طبقه بالا به پایین پرتاب شد که در بالکن واحد پایینی به فرق سر یک دختربچه برخورد کرد و اگر خدا رحم نکرده بود نیمی از سر و صورت این بچه را با خود می‌برد.

صابری با بیان این‌که من دیگر از این وضعیت خسته شده‌ام، تصریح کرد: روز اول مسکن مهر در سال 86 به مردم گفتیم که می‌خواهیم با یک میلیون تومان آن‌ها را خانه‌دار کنیم  ولی حالا می‌بینیم که متری 400 هزار تومان پای آن‌ها آب خورده و این مشکلات ریز و جزئی مزید بر علت شده تا داد آن‌ها به آسمان رود.

صابری ادامه داد: با سهل‌انگاری خودمان شیرینی و عسل مسکن‌مهر را به کام مردم تلخ کرده‌ایم و باید بدانیم که مردم فحش‌ها را نثار ما مدیران دولت گذشته می‌کنند تا مدیران جدید؛ پس باید در فرصتی که داریم بجنبیم و کوتاهی در رفع عیوب و نواقص نکنیم.

استاندار در این نشست تعدادی از نامه‌های مردم در ارتباط با مسکن مهر را می‌خواند و در میان آن توضیح می‌داد که همه آن‌چه که آن‌ها درد و دل کرده‌اند درست است و خودم به عینه آن مشکلات را دیدم.

در این میان مدیرکل مسکن و شهرسازی استان معتقد بود که خانه‌های مسکن مهر تحویل موقت شده‌اند و هنوز مشکلات هست که باید آن‌ها را هنگام تحویل قطعی به صفر برسانیم.

خیبر بیدارپور که در پاره‌ای از سخنان استاندار با وی هم عقیده نبود، اظهار کرد: همین خانه‌های مسکن مهر که ما از مشکلات آن‌ها می‌گوییم اکنون واحدی 49 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که استاندار در جواب گفت: فکر می‌کنید در این میان فروشنده نفع کرده ولی من می‌گویم که ضرر کرده چراکه با فروش آن‌ها باید جایی دیگر خانه‌ای به قیمت 60 میلیون تومان بخرد و آن‌گاه شما اسم آن را می‌گذارید نفع مردم.

انتهای پیام/2571/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول