اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

اصفهان رکورددار ساخت مسکن مهر در کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در بخش مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ساخت بیش از 145 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در رتبه اول بوده و رکورددار مسکن مهر کشور است.

اصفهان رکورددار ساخت مسکن مهر در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمود محمودزاده اظهار داشت: در بخش مسکن مهر این اداره کل از 210 هزار واحد سهم استان با ساخت بیش از 145 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در رتبه اول و رکورددار مسکن مهر کشور است.

وی ادامه داد: بعد از استان تهران بیشترین واحدهای مسکن مهر در استان اصفهان ساخته شده است که در مقیاس ملی وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

محمود زاده از افتتاح 34 هزار واحد دیگر از مسکن مهر استان تا اواخر ماه جاری با حضور یکی از مقامات کشوری خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد واحد 90 درصد برنامه مسکن مهر استان اصفهان محقق شده است.

وی متوسط آمار ساخت و تحویل مسکن مهر کشور را بین 60 تا 65 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها در این بخش رضایت‌بخش و چشمگیر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان به دو ویژگی منحصر به فرد مسکن مهر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه مسکن مهر در شهرهای بزرگ استان که لازمه آن تشکیل کمیسیون ماده 5 است، در مقیاس همان شهر تعریف و اجرا شده است، به گونه‌ای که هیچ محدوده‌ای به شهر اضافه نشده و این امر از موفقیت‌های بزرگ این اداره کل در استان اصفهان محسوب می‌شود.

وی از دیگر ویژگی‌های این طرح را مشارکت خود مالکین و تقویت بنگاه‌های زودبازده و ترمیم بافت فرسوده عنوان کرد.

محمود زاده مهم‌ترین اقدام این اداره کل در بخش ساختمان‌های عمومی و دولتی را احداث ساختمان‌های بزرگ بیمارستانی 160 تختخوابی خمینی‌شهر، بیمارستان 96 تختخوابی کلیشاد با 98 درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان 24 تختخوابی دهاقان، بیمارستان 32 تختخوابی چادگان و ساختمان آموزش و پرورش گلپایگان ذکر کرد و اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها آماده افتتاح و بخشی دیگر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اهمیت دانستن بخش راه به عنوان سرمایه ملی و اقتصادی کشور گفت: استان اصفهان با قرارگیری در مرکز کشور و هم‌جواری با 8 استان دارای تردد بی شماری است که این اداره کل علیرغم کمبود اعتبار مورد نیاز در طول سال‌های گذشته تلاش نموده که جاده‌های بیشتری ساخته شود، به طوری که تاکنون 207 کیلومتر راه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود 8 هزار و 500 واحد صنعتی بزرگ گفت: این امر باعث تردد بالای خودروهای سنگین است که زیرساخت‌های مناسب خود را می‌طلبد.

محمود زاده مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در بخش راه را در هفته دولت 32 پروژه راه‌سازی و 12 پروژه راهداری عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها کمربندی آران و بیدگل، باند دوم موته - گلپایگان، باند دوم دامنه - خوانسار، گلپایگان - خمین، اردستان - اصفهان، کمربندی خمینی‌شهر ـ کمربندی سمیرم، جاده زرین‌شهر - شهرکرد، طالخونچه به شهرضا و ورزنه به ندوشن یزد می‌باشد که تأثیر بسیاری در بخش حمل و نقل استان اصفهان دارد.

وی در راستای رفع نقاط پرحادثه، از شناسایی160 نقطه پرحادثه خبر داد و گفت: بعضی از این نقاط ناشی از توپوگرافی زمین و بخشی ناشی از پیچ خطرناک و موارد دیگر است که در این خصوص راه حل‌های قابل اجرا ارائه شده است و بر اساس اعتبارات و اولویت در حال رفع آن می‌باشیم به طوری که آشکارسازی این نقاط با نصب علائم و تابلوهای هشدار انجام شده است.

محمود زاده در اجرای رفع محرومیت‌زدایی در بخش راه  استان اصفهان اظهار داشت: از 11 هزار کیلومتر راه در استان اصفهان 5 هزار و 700 کیلومتر آن راه روستایی است که با همت تلاشگران این حوزه تمامی روستاهای بالای50 خانوار و 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور را پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران عنوان کرد و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه در استان اصفهان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی به علت ملی بودن طرح بسته به تصمیم مقام عالی وزارت متبوع و مقامات عالی رتبه کشوری است.

وی این پروژه را یکی از پروژه‌های تأثیرگذار در استان اصفهان دانست و ادامه داد: شروع عملیات فاینانس این پروژه در انتظار تضمین بانک مرکزی است.

انتهای پیام/2301/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول