اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

بومی‌سازی و تخصصی کردن نیرو کارآمدی تعلیم و تربیت را تضمین کرده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با سیاست بومی‌سازی و تخصصی کردن نیرو مشکلی برای شروع سال تحصیلی جدید نداریم و این رویکرد سبب شده تا آموزش و پرورش جایگاه خود را ارتقا بخشد.

بومی‌سازی و تخصصی کردن نیرو کارآمدی تعلیم و تربیت را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر نیروی انسانی با تکیه بر سیاست بومی‌ گزینی و نیروی تخصصی جذب شده که در برخی دوره‌ها تا 90 درصد و در دوره ابتدایی تا 95 درصد نیروها از معلمان بومی استان هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع تأثیر قابل توجهی در کیفیت آموزشی و پرورشی استان داشته و زمینه‌ساز آموزش سهل‌تر و تخصصی‌تر بوده و سال گذشته یک‌هزار و 200 نفر از نیروی‌های آموزش و پرورش استان منتقل و جابجا شده‌اند.

محمودزاده خاطر نشان کرد: بومی‌سازی و تخصصی کردن نیروی انسانی در افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی نقش به سزایی دارد که با تمهید مقدمات لازم در ستاد پروژه مهر سال تحصیلی 93-92 را با 250 هزار دانش‌آموز، نو‌آموز و بزرگسال، در 11 هزار کلاس در دو هزار و 880 مدرسه و حدود 22 هزار فرهنگی با زنگ مهر و مقاومت شروع می‌کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از پوشش تحصیلی 99.8 درصدی نوآموزان و دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و کسب رتبه دوم کشوری استان خبر داد.

وی اضافه کرد: با تدابیر لازم سعی شده که حتی یک دانش‌آموز هم از نعمت درس و تحصیل محروم نشود بر این اساس غربالگری حدود 17 هزار نوآموز در طرح سنجش ملی سلامت مورد معاینه و بررسی‌های لازم قرار گرفته‌اند.

محمودزاده بیان کرد: سنجش اندک نوآموزان و عشایر باقی‌مانده هم تا پایان شهریور و در هفته اول مهر ماه انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از موفقیت‌های چشمگیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی 92-91 در مقایسه با سال تحصیلی گذشته یادآور شد: کسب موفقیت‌های چشمگیر کشوری را در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی مدیون زحمات ارزشمند فرهنگیان، دانش‌آموزان و اعضای پرتلاش و اندیشمند شورای آموزش و پرورش استان به ویژه حمایت‌های بی‌دریغ نماینده ولی فقیه در استان، استاندار اردبیل، مسئولان استانی و اولیای دانش‌آموزان هستیم.

وی گزارشی از اقدامات کمیته‌های پنج‌گانه ستاد پروژه مهر ارائه داد و گفت: در ایام باقی‌مانده تا اول مهر ماه ضرورت تسریع در امر تعمیر و تجهیز مدارس و 24 پروژه‌ای که در حال تکمیل شدن است، می‌باشد تا از لحاظ فضا و امکانات آموزشی مشکلی نداشته باشیم.

محمودزاده با تشکر و قدردانی از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: پیش‌بینی شده از محل اعتبارات استانی سال 92 مبلغ 12 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات مورد نیاز آموزش و پرورش استان اردبیل اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: از این مبلغ 700 میلیون ریال به صورت تنخواه جهت خرید تجهیزات اختصاص داده شده و مقرر است از محل اعتبارات مذکور نسبت به خرید و توزیع تعداد 250 دستگاه لپ‌تاپ، 250 دستگاه برد هوشمند، 250 دستگاه دیتا پروژکتور، 500 عدد صندلی دانش‌آموزی، 250 عدد میز معلم، 250 عدد صندلی معلم و 100 سری کیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی اقدام گردد که تسریع در خرید و توزیع به موقع آن برای آماده‌سازی مدارس ضروری است.

400 میلیون تومان برای خرید اقلام مورد نیاز آموزش و پرورش اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه جلسه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از قرار داد خرید اقلام مورد نیاز آموزش و پرورش استان به ارزش 400 میلیون تومان خبر داد.

یاور وحدتی‌پور افزود: با مناقصه و استعلام انجام گرفته از کارگاه‌های صنعتی داخل و خارج استان به زودی این اقلام خریداری و برای توزیع در مدارس در اختیار نواحی و مناطق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62001/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول