اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان:

طرحی برای افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی در اصفهان وجود ندارد

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: طرحی برای افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان وجود ندارد.

طرحی برای افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی در اصفهان وجود ندارد

محمود مزارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای اصفهان اظهار داشت: طی روز‌های گذشته وضعیت خوبی بر هوای اصفهان حاکم بوده و مشکل آلودگی هوا در اصفهان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون وضعیت هوای اصفهان سالم بوده، اضافه کرد: در مرداد ماه امسال هوای اصفهان پنج روز نا‌سالم و 26 روز نیز سالم بوده و در ماه گذشته اصفهان آلودگی محدودی داشته است.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت آلودگی هوای اصفهان به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان اصفهان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه البته در حال حاضر تعدادی از این ایستگاه‌ها غیر‌فعال است، ادامه داد: 14 مورد از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود در سطح استان به شهر اصفهان اختصاص دارد.

مزارع در پاسخ به این سئوال که آیا تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در اصفهان افزایش می‌یابد، تاکید کرد: خیر، در حال حاضر طرحی برای افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان وجود  ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اما در صورتی که شهرستان‌ها متقاضی راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید سنجش آلودگی هوا باشند باید درخواست خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال کنند، افزود: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها توسط شهرداری و بخشی از این اعتبارات نیز توسط حفاظت محیط زیست تأمین می‌شود.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اذعان داشت: طی روز‌های گذشته اصفهان با مشکل ریز‌گرد‌ها مواجه نبوده است و هواشناسی براساس مدل‌سازی و نقشه‌های هوا‌شناسی می‌تواند وقوع ریز‌گرد‌ها را در سطح شهر‌ها پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول